Ford Bronco 4600: Bronco-zaur de deșert

,

Nici nu s-au potolit ecourile despre noua imagine a lui Ford Bronco, că inginerii din staff-ul tehnic se gândesc cum să abordeze cursele extrem de dure. Noua apariție se cheamă Bronco 4600 pe care au văzut-o la lucru în King of Hammers, una dintre „cele mai extreme” competiții de off-road din lume și care se desfășoară pe tărâm american. 

Testele pentru noul model s-au desfășurat în condiții extreme, în care mașina a fost „forțată” la maximum, pentru obținerea performanțelor optime.

Adică este vorba despre curse de viteză des­­­­fășurate pe etape de 150 de kilometri în condiții de deșert, nisip și stânci. Pe de altă parte constructorul american face o demonstrație de cum se pot pregăti viitorii sau actualii posesori ai modelului pentru curse de off-road din seria ULTRA4, din care face parte și cea amintită.

Variantele moderne de culori pentru Ford Bronco se numesc Race Red, Oxford White și Velocity Blue.

Însă ceea ce face diferit noul Bronco față de restul modelelor SUV de la Ford este faptul că a fost proiectat în conformitate cu noile principii „Built Wild” ale companiei. Pe scurt, designul care trebuie să fie conform cu spiritul sălbatic, în care ingeniozitatea să se combine cu ADN-ul modelului, la care se adaugă niveluri consistente de personalizare. Apoi testele să fie desfășurate în condiții extreme, în care mașina a fost „torturată” la propriu, pentru obținerea performanțelor cerute. Și, evident, este vorba despre calitățile „sălbatice” ale mașinii, unde motorul și tracțiunea integrală să-i confere celui de la volan încrederea că poate trece peste orice tip de teren (G.O.A.T.). Iar partea cea mai faină este că se poate renunța la caroseria de SUV și transforma într‑un „truck” veritabil cu benă, fie ea acoperită sau nu.
Practic, Bronco 4600 este o dezvoltare a variantei de bază în două uși care are sub capotă un motor EcoBoost de 2,3 litri în patru cilindri. Dar pentru că rezultatele scontate depășeau parametrii unității inițiale s-a apelat la ce-a de-a doua variantă de motorizare, un V6 twin-turbo de 2,7 litri de serie ce dezvoltă 310 CP, cuplat la o transmisie automată Select­Shift cu zece trepte, montată pe un șasiu T-6 de a doua generație. Partea bună este că ultimul servește de minune ca stand de testare pentru o listă în creștere de accesorii cu licență Ford și piese Ford Performance, alături de cele de performanță de pe piața aftermarket independentă.
Apelând la experiența căpătată cu Bronco R Race Prototype, care a alergat în cursele Baja 1000 din 2019 și 2020, pentru off-road s-a montat o suspensie de înaltă performanță și stabilitate cu arcuri elicoidale și amortizoare cu comandă electronică pentru fiecare roată. De asemenea, este echipat cu anvelope de teren, de 35 inci, montate pe jante de 17 inci.
Atunci când s-a pus proble­ma culorilor caroseriei lui Ford Bronco 4600 inspirația a venit din moștenirea competițională a brandului prin intermediul „vopselei de război”.
Este vorba despre paternul folosit de Bronco‑ul câștigător Baja 1000 din 1969 cu capotă neagră și laterale cu alb în partea superioară și roșu în zona mediană.

Foto: Ford

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


1 + = zece