Ford – Boston Dynamics: Picioare în loc de roți

,

Știți roboții aceia patrupezi de la Boston Dynamics, care făceau furori pe internet? Ei bine, cei de la Ford au împrumutat doi.

„Patrupedele” de un galben aprins sunt folosite în Uzina de Transmisii Van Dyke, din Sterling Heights, statul Michigan, pentru scanarea cu laser a incintei acesteia. Asta îi ajută pe ingineri să actualizeze designul original asistat de computer mai ales când marca americană se pregătește să-și reamenajeze uzinele. Pot fi considerați, fără probleme, un soi de câini cibernetici mai mari, de vreo 32 kg, care pot să dea „noroc” și chiar să se rostogolească. Dar mai ales, pot efectua scanări cu camere de 360 ​​de grade, se pot înclina la 30 de grade și pot urca scări destule ore, calități ce le permit să facă parte dintr-un program pilot al Ford conceput pentru economisirea timpului de fabricație, reducerea costurilor și creșterea eficienței producției.
Unul dintre cei doi a fost botezat „Fluffy”, echivalentul la noi pentru Pufosul sau, mai la modă, „Pufoșenie”, chiar dacă nu este vorba de vreo blană, în timp ce al doilea și-a păstrat denumirea de Spot după numele efectiv al produsului. Sunt dotați cu câte cinci camere și se pot deplasa cu până la 3 km/h ajutați de o baterie care ține aproape două ore, calități foarte utile în misiunea lor de scanare a suprafețelor din toate incintele uzinei.
Cheia succesului celor doi este agilitatea lor și fiecare poate fi controlat cu ajutorul unei console, asemănătoare celei pentru jocuri, care îi permite operatorului să comande de la distanță camera de luat vederi. În cazul în care apare o problemă, dispozitivul de control oprește robotul și îl împiedică să se lovească de orice obstacol.

Roboții au trei trepte operaționale: mers – pentru teren stabil, mers lateral – pentru terenuri inegale și o viteză specială pentru urcarea scărilor. Își pot schimba pozițiile de la ghemuire la extindere, ceea ce le permite să fie amplasați în zonele dificil de ajuns ale uzinei. Ei pot face față terenului dur, de la denivelări la trepte și apoi la înclinări de 30 de grade. Dacă se vor dezechilibra se vor reabilita singuri, iar partea interesantă este că mențin o distanță sigură față de obiectele întâlnite pentru a preveni coliziunile.

Uneori, în bântuirile sale comandate, Fluffy se așează pe spatele unui mic robot rotund autonom, cunoscut sub denumirea de Scouter. Acesta alunecă lin în sus și în jos pe aleile unei hale, de exemplu, permițându-i lui Fluffy să-și conserve energia bateriei până când vine momentul să-și reia atribuțiile. Scouter poate naviga în mod autonom prin interiorul incintelor în timp ce scanează și captează puncte 3-D în cloud pentru generarea unei imagini CAD a fiecărui spațiu străbătut. Dacă o zonă este prea strâmtă pentru Scouter, Fluffy salvează lucrurile. Pentru Ford modelul digital este foarte util, mai ales atunci când o uzină trebuie retehnologizată pentru realizarea unor produse noi în funcție de direcțiile de dezvoltare ale constructorului american.
Modul vechi de scanare era scump, în jur de 300.000 de dolari pentru o incintă. Dacă acest program pilot va fi un succes costurile vor scădea considerabil arătând că aceste tehnologii de ultimă generație reduc din cheltuieli și ajută la preluarea rapidă a zonelor de producție, contribuind în cele din urmă la aducerea pe piață a noilor autovehicule.
Totuși, un lucru a fost cert în timpul desfășurării activităților de scanare; simpatia pentru „Fluffy” a fost destul mare în rândul oamenilor din interiorul uzinei, încât a trebuit să i se aplice o etichetă chiar deasupra „capului” pe care era scris „Câine în timpul serviciului. Nu-l mângâiați!”.

Foto: Ford

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


6 × noua =