Ferrari Portofino: GT italian par excellence

,

Ferrari Portofino este un Gran Turismo predestinat să domine segmentul din care face parte, prin combinația perfectă între performanțele sale excepționale, dinamism, versatilitate și confort de cea mai înaltă clasă, de neegalat pentru vreunul dintre concurenții săi.

Botezat după stațiunea turistică omonimă de pe Riviera italiană, noul coupe-cabriolet este construit pe baza coupeului California, dar acesta este doar punctul de plecare, modificările fiind de mare amplitudine. Un singur exemplu: montantul A al noului model este format din două piese, pe când la California avea 21 de componente! La proiectarea și fabricarea noii berlinetta s-au folosit cele mai noi metode, cum ar fi abraziunea cu jet de nisip, prin care materialele din care sunt făcute unele dintre componente au fost golite de miez, pentru reducerea greutății, după principiul oaselor de pasăre.

Portofino are frâne carbon-ceramice, iar jantele sale au 20 inci, cu anvelope spate de 285/35 și 245/35, pe față.

De asemenea, tehnici noi au permis reducerea sudurilor cu 30%, obținându-se și în acest fel o masă totală a mașinii mai mică decât la California. Acoperișul hardtop retractabil are un nou mecanism de acționare, ce a scurtat la 14 secunde timpul de închidere și de deschidere a sa, acțiuni care sunt posibile atât în staționare, cât și la rularea cu viteze mici. Și locașul unde stă acesta atunci când este pliat are o formă nouă, ce a permis majorarea capacității portbagajului la 292 litri. Noile deflectoare au diminuat cu 40% fluxul de aer ce curge de-a lungul caroseriei și cu 30% pe cel care ajunge în habitaclu când acoperișul este coborât. Cel mai important la un model supersport este trenul de rulare, cu motorul în prim plan. Acesta este și el provenit de la Ferrari California T, fiind un V8 turbo de 3.855 cmc, dar cu modificări semnificative ale bielelor, pistoanelor, cu un nou sistem de admisie și colector monobloc din fontă pentru gazele de evacuare, măsuri care au făcut ca puterea să fie majorată cu 40 CP, până la 600 CP. Și cuplul maxim a crescut, la 760 Nm (+5 Nm), livrabil între 3.000 și 5.250 rpm.

Portofino are transmisie cu ambreiaj dublu cu 7+1 trepte și accelerează de la zero la 100 km/h în 3,5 secunde, după alte 7,3 secunde ajunge la 200 km/h și continuă până la o viteză maximă de peste 320 km/h. Consumul mediu este de 10,7 litri de benzină la 100 km. Specific mărcii Ferrari, motorul fiecărui exemplar de Portofino va suna diferit de al celorlalte. Pentru dinamică impecabilă, noul model cu tracțiune spate are servodirecție electrică, diferențial electronic E-Diff3, control al tracțiunii F1-Trac și al suspensiilor active SCM-E, plus Premium ESP 9.1.
Mașina are 4.600 mm lungime, 1.940 mm lățime, 1.320 mm înălțime cu acoperișul ridicat. Ampatamentul de 2.670 mm permite acomodarea în interior a patru persoane, chiar dacă spațiul pentru locurile din spate este mic, aceste scaune fiind potrivite doar pentru curse scurte.

În schimb, spațiul în față este generos, scaunele oferă 18 posibilități de reglare, iar pasagerul din dreapta are la dispoziție, opțional, un display tactil, inclus în planșa de bord, prin  care să acceseze centrul multimedia. Standard, Portofino este echipat cu ecran tactil, de 10,25 inci diagonală, doar în consola centrală, plus alte două pentru șofer, așezate de o parte și cealaltă a turometrului. Acestea sunt dedicate informațiilor principale privind funcționarea mașinii.
Ferrari Portofino a fost lansat oficial la Salonul Auto de la Frankfurt, ocazie cu care a fost deschisă și lista de comenzi. Prețul de bază bate spre 220.000 euro.

Text: Florin NECULA  / Foto: FERRARI

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


sase − 2 =