EVENIMENT: Peugeot 208 – Triplă personalitate

,

De curând lansată pe tărâm românesc, cea de-a doua generație Peugeot 208 vine cu un design spectaculos și cu trei variante de motorizare disponibile chiar de la apariția sa: benzină, diesel și full electic. De altfel constructorul francez confirmă că tranziția spre zona electrică face ca forma caroseriei să nu mai dicteaze modul de utilizare al autovehiculului.

Vorbind de gabarit, actualul model din segmentul B este mai lung, mai lat și cu garda la sol mai joasă față de prima generație, etalând un spirit atletic prin aripile largi, consolele scurte și capota lungă. În partea frontală noua semnătură de design este cel mai bine ilustrată de „colții și ghearele” leului francez, primii pentru luminile de zi cu tehnologie LED, iar cele din urmă pentru blocurile optice principale.
Interiorul vine cu noua generație i-Cockpit care scoate în evidență ecranul 3D al instrumentelor de control, unde în partea de sus a panoului de bord sunt proiectate informațiile sub forma unei holograme, dar disponibil în funcție de nivelul de echipare. Și apropos de acesta, din start sunt valabile trei la număr și anume Active, Allure și GT Line, plus GT doar pentru varianta electrică. Alte caracteristici sunt volanul de dimensiuni reduse, cadranele tip Head-up Display care oferă șoferului informațiile esențiale referitoare la siguranță și confort și ecranul central tactil cu diagonala de 5, 7 sau 10 inci.

Cea de-a doua generație 208 este construită pe ultima variantă de platformă CMP (Platformă Modulară Comună) a Grupului PSA  dedicată segmentelor B și C. Este cea care a permis adaptarea dimensiunilor și a tipului de motorizare: termică, adică benzină ori diesel, sau electrică. Scopul urmărit de proiectanți a fost diminuarea emisiilor de CO2 prin reducerea greutății cu 30 kg, îmbunătățirea aerodinamicii, optimizarea unităților de propulsie, reducerea vibrațiilor și a zgmotului produs la rulare.
Motorizarea implică unitatea de 1,2 litri PureTech cu trei cilindri, pe benzină, în două variante de putere, de 75 și 100 CP și unicul diesel de 1,5 litri PureTech de 100 CP, toate variantele respectând normele Euro 6.2. Transmisia atașată este manuală, cu 5+1 și 6+1 raporturi, iar pentru variantele de 100 CP, atât benzină cât și diesel, este disponibilă și cea automată EAT8.
Cui i se adresează noua generație Peugeot 208?
După spusele constructorului sunt vizați atât bărbații, cât și femeile, cu un plus pe prima categorie în comparație cu generația anterioară, apoi este o soluție foarte viabilă pentru companiile care țin cont de mediu și doresc flote cu costuri reduse de întreținere și utilizare.
Prețurile încep de la 13.949 euro pentru nivelul ACTIVE 1.2 L PureTech, cu transmisie manuală în 5+1 raporturi și ajung la 17.999 euro pentru nivelul ALLURE 1.5 BlueHDi  cu transmisie manuală cu 6+1 raporturi.

      Text: Radu BUHĂNIȚĂ / Foto: Peugeot

Publicat în Știri, Teste.

Autor

Home Page

Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− 4 = patru