Euro NCAP împlinește 25 de ani

,

Și cum putea forul european să-și înceapă sărbătorirea sfertului de centenar altfel decât cu publicarea primelor rezultate din acest an ale evaluărilor de siguranță pentru șapte vehicule. Evident, faptul arată că producătorii de automobile continuă să recunoască valoarea pe care utilizatorii și operatorii de flote o acordă unui rating bun Euro NCAP.

Astfel, Volkswagen Polo și crossover-ul Taigo câștigă ambele câte cinci stele. Constructorul german i-a oferit popularului model subcompact un „lifting” solid care, pe lângă un plus de stil, a adăugat în special mai multă tehnologie. Prin adăugarea noilor airbag-uri centrale și a unor sisteme mai capabile de evitare a accidentelor, Polo a reușit o evaluare de cinci stele în acest an. De asemenea, au fost publicate evaluările pentru Volkswagen ID.5 care împarte ratingul de cinci stele, aproape identic, cu ID.4, acordat în 2021.

Tot aici s-a situat și Ford Tourneo Connect, omologul de cinci stele al lui Volkswagen Caddy.

De pe tărâm francez, Megane E-TECH, primul model Renault bazat pe noua platformă dedicată vehiculelor electrice a obținut, de asemenea, cel mai înalt nivel de siguranță, de cinci stele. Hatchbackul electric a fost lansat pentru recâștigarea terenului pierdut în popularul segment al mașinilor de familie din Europa. Cu sisteme de caroserie și de reținere îmbunătățite și performanțe optime ale sistemelor avansate de asistență a șoferului, cum ar fi AEB (Automatic emergency braking), Megane E-Tech demonstrează că Renault înțelege cum să proiecteze mașini care nu sunt doar atractive, ci și curate și sigure în același timp.

Tot la capitolul cinci stele s-a situat și Lexus NX, disponibil ca hibrid normal și plug-in având aceeași platformă cu RAV4 de la compania mamă Toyota. Crossoverul japonez a trecut cu brio testele pentru obținerea numărului maxim de stele, însă japonezii nu au furnizat toate informațiile tehnice partajate în mod normal, oficialii Euro NCAP comentând că „au lăsat o impresie neglijentă care este atipică pentru o marcă precum Toyota”.

Surpriza a venit de la testele efectuate cu BMW Seria 2 Coupé care au arătat că modelul bavarez oferă o protecție bună la impact și o protecție satisfăcătoare a utilizatorilor vulnerabili aflați pe drum. Sistemul autonom de frânare de urgență a funcționat în mod adecvat în scenarii de testare mai simple, care au implicat alte mașini și pietoni, dar a fost limitat în scenariile mai dificile, cum sunt intersectarea bicicliștilor și a pietonilor aflați după viraj. Ca rezultat, mașina a obținut patru stele meritorii.

„Este bine să începem anul aniversar cu niște mașini performante” declara secretarul general al Euro NCAP, Michiel van Ratingen. „Euro NCAP stabilește standardul pentru siguranța auto de douăzeci și cinci de ani. Următorii zece vor aduce provocări uriașe, cu conducerea asistată și automatizată situate în fruntea schimbărilor care urmează. Accentul nostru pus pe ADAS (sisteme avansate de asistență a șoferului) în ultimii zece ani ne face bine plasați pentru a evalua aceste noi aspecte ale tehnologiei vehiculelor și pentru a continua să oferim informații cheie cumpărătorilor de mașini în viitor.”

EuroNCAP: Euro-stelele

Foto: Euro NCAP

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− 1 = cinci