Draga mea mașină: Mercedes SL 500 – Pregătită de drum pe orice anotimp

,

Nu-s foarte multe automobile care să se poată lăuda cu un „acoperiș” de iarnă și unul pentru vară. Mercedes SL 500 este unul dintre ele. Unde mai pui că poți renunța la amândouă și atunci poți să pleci la plimbare cu o decapotabilă de toată frumusețea. Iar frumusețea mașinii din povestea noastră a depins de Cristi ­Marin. El a ajutat-o să-și regăsească strălucirea și tot el a convins-o să pornească, într‑un moment în care bătălia părea pierdută.

Auto Test: Care este povestea acestei mașini?
Cristi Marin: Este un Mercedes SL 500, fabricat în anul 1993. Este dotat cu un motor de 5.000 cmc, V8, destul de mare și puternic. Ai văzut că spațiul de sub capotă nu este foarte generos, dar producătorul a reușit „să înghesuie” acolo un motor de 322 CP. Cu această mașină am avut destul de mult de tras, deși nu a avut defecțiuni majore.
Auto Test: Care a fost cea mai mare problemă?
Cristi Marin: După ce am cumpărat-o, prima plimbare nu a fost foarte liniștită. A mers două sute de metri, s-a oprit și nu a mai vrut să pornească. Am încercat să o „resuscităm” pe loc, dar nu am izbutit, așa că am împins-o până la garaj. Am dat tot jos, am curățat, dar tot nu pornea. Injectoarele erau probate pe stand, bujiile și aprinderile erau noi, am schimbat capacele, am refăcut instalația electrică, dar nu voia să plece. Când mergeau doi cilindri, când trei, când cinci… Aproape două luni mi-am bătut capul până mi-am dat seama ce are. Cred că la fel a pățit și fostul proprietar, iar pentru că nu s-a lămurit care este problema a vândut-o. A fost dificil până am reușit să o facem să meargă în parametri.
Auto Test: Ce reparații i-ai mai făcut?
Cristi Marin: Mașina are aproape 200.000 de kilometri, dar este într-o stare tehnică foarte bună. Nu a fost nevoie să-i facem mare lucru. I-am vopsit barele, care erau puțin lovite, i-am schimbat uleiul, amortizoarele, discurile, filtrele, câteva tampoane de cauciuc și plăcuțele. Astea „cad” la orice mașină, nu ai ce să faci. A avut toți etrierii blocați, adică frânele au fost aproape de zero. Tot ce am pus este original. Mai are câteva mici defecte la care nu am intervenit pentru că nu am găsit elementele originale. Am fost nevoiți să-i înlocuim și partea textilă de la „soft top” și am refăcut partea de interior de la „hard top”.
Auto Test: Nu sunt prea multe mașini cu „hard top”. Practic are două variante de „acoperiș”…
Cristi Marin: Era o chestiune opțională. Nu toată lumea cumpăra și acest „hard top”. Iarna nu este foarte în regulă să ai doar acel material textil, deși mai sunt unii, cred că i-ai văzut, care merg și când au un strat de zăpadă de 20 de centimetri. Ca o glumă, când schimbi cauciucurile de vară cu cele de iarnă, ar trebui să pui și alt „acoperiș”. Ai văzut că l-am dat jos ușor și nu a fost dificil să-l punem la loc. Trebuie neapărat să fie cel puțin două persoane care să participe la aceste operațiuni. De asta aveam pus acest „hard top”, pentru că mașina a fost pregătită pentru iarnă. În orice caz, în timpul anotimpului friguros trebuie să ai mare grijă cu o astfel de mașină. Este foarte puternică și te poți trezi aruncat de pe șosea.
Auto Test: Sunt scumpe piesele?
Cristi Marin: Piesele pe care le-am folosit sunt destul de scumpe. Le-am găsit în Germania pe site-urile care vând produse originale. Să-ți dau un exemplu: un colțar nichelat de 30 de centimetri costă cam 500 de euro. Dacă ții la originalitate, trebui să investești serios. Dacă ai nevoie de motor, cred te costă cam patru sau cinci mii de euro. Și nu vorbim de unul nou, așa că nu știi ce cumperi. Este foarte riscant să iei ceva second-hand.
Auto Test: Mi se pare o mașină destul de puternică…
Cristi Marin: (Cristi domolește puțin acul kilometrajului, după un mic sprint) Este o mașină puternică, stabilă și destul de spațioasă… în față. Cei din spate nu au prea mult, acolo ai mai degrabă loc pentru doi copii, nu pentru adulți. Pentru noi, cei mai înalți, este puțin mai dificil (râde).Dar este foarte relaxant să pleci la mare cu o așa decapotabilă frumoasă. Îți pui o șapcă sau o pălărie și este bine să nu uiți să ridici acest paravan, din material textil, ca să nu te tragă vântul la ceafă.
Auto Test: Cam cât costă o astfel de mașină?
Cristi Marin: Este o mașină scumpă chiar dacă are mai bine de 25 de ani. Cred că acum costă între 15 și 20.000 de euro. Depinde în ce stare se află și câte elemente originale are. Mașina aceasta are vopseaua originală, în afară de cea de pe bare unde este imposibil să nu te atingă cineva. Și casetofonul este cel original…
Auto Test: Să vedem cine mai are casete și casetofoane …
Cristi Marin: Eu am o colecție foarte mare. Mulți mă întreabă ce o să fac cu ele. Nu fac nimic! Le țin pentru că îmi plac. Sunt unii care îmi spun că vor un model sau altul. Le transmit mereu: „Nu am nimic de vânzare”.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


noua − = 0