Draga mea maşină: Ford Phaeton – Cu decapotabila la plimbare

,

Domnul Constantin Mincă, zis şi Teli, este pasionat de autoturismele vechi. Deţine în garajul său un Audi Wanderer din 1936 şi anul acesta şi-a achiziţionat şi un Ford Phaeton din 1929.

Auto Test: De când aveţi pasiunea pentru autoturismele vechi?
Constantin Mincă: Practic de când mă ştiu. În anul în care m-am născut, tatăl meu a cumpărat un Audi Wanderer, aşa că de când eram mic am crescut printre astfel de maşini. Noi eram singurii din cartier care aveau un automobil pe vremea aia. Cumva de mic am fost învăţat să apreciez maşinile vechi. Din acelaşi motiv pot spune, m-am înscris şi în Clubul Retromobil.
Auto Test: Spuneţi-ne câte ceva despre istoria acestui Ford.
Constantin Mincă: Am citit pe internet că Modelul A a fost un real succes pe piaţă pentru Ford. A fost produs în octombrie 1927, dar primul exemplar a fost vândut abia în luna decembrie.
Până la data de 24 iulie 1929 au fost vândute două milioane de exemplare. Producţia Modelului A a încetat în anul 1932 după ce au vândut  peste 4.800.000 de exemplare.
Auto Test: De ce această mașină?
Constantin Mincă: Mi-a plăcut foarte mult modelul acesta. Am căutat-o pe internet aproape jumătate de an. După ce am găsit-o, am apelat la colegii de la Retromobil care m-au ajutat să o achiziţionez. Mi-am dorit să iau o maşină decapotabilă. Vara este un adevărat deliciu să te plimbi seara liniştit, sub cerul liber. Mai ales că nu este o maşină cu care să mergi cu viteză mare. Are 40 CP, iar viteza maximă pe care o poţi atinge, este de 75km/h. Pentru că îmi place acest tip de autoturism, intenţionez să achiziţionez tot un Ford ca acesta, doar că el va fi carosat.
Auto Test: Ce elemente de pe maşină sunt originale?
Constantin Mincă: Farurile, roţile şi cricul ştiu că sunt originale. Restul este schimbat sau recondiţionat.
Auto Test: Câţi km are acest Ford Phaeton A din 1929?
Constantin Mincă: Pe bord îmi arată că are în jur de 6000 km. Cred că sunt toţi reali, având în vedere că atât apare în documentele pe care firma de la care am făcut achiziţia, mi le-a trimis. Eu am achiziţionat maşina de la o firmă de recondiţionări din SUA, iar firma am înţeles că o are de la nepoţii primului proprietar. Am comandat-o înainte de Crăciun şi am primit-o imediat după Paşte. A venit cu vaporul până la Amsterdam şi de acolo am adus-o cu o firmă de transporturi din România. Vă spun sincer că am aşteptat-o cu sufletul la gură. Am avut mari emoţii până am primit-o, pentru că mă gândeam că poate pozele sunt retuşate şi că maşina nu arată atât de bine în realitate, pe cât arăta în poze. Fata mea abia aşteaptă să vină în ţară s-o conducă şi ea.
Auto Test: Se găsesc service-uri care să facă revizii sau reparaţii? Se găsesc piese de schimb pentru ea?
Constantin Mincă: Da, cu siguranţă. Maşina asta are deja „mecanicul” ei. Am un prieten bun care se ocupă de recondiţionări de maşini vechi. Plus că îmi pot comanda din SUA toate piesele de care am nevoie. Mi-au trimis deja un catalog cu toate piesele pe care le pot comanda de afară. Singurul inconvenient ar fi că ajung foarte târziu din State.
Auto Test: Ați menţionat mai devreme că sunteţi înscris în Clubul Retromobil…
Constantin Mincă: Da, sunt înscris de ceva timp în acest Club şi mă tot duc la paradele lor. Particip cu Fordul şi Wandererul. Fordul îl conduc personal, nu pe trailer.

 Interviu și foto realizate de Dana STUPARU

Draga mea maşină: Colecţionarul de antichităţi

Draga mea maşină: Oltcit cu suflet

Draga mea maşină: Trabant cu Steluță

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


7 − = unu