Draga mea mașină: BMW 850 – Ursul care nu hibernează

,

BMW a investit 1,5 miliarde de mărci germane în dezvoltarea acestui model, iar producția a început în anul 1989. S-au fabricat doar 30.000 de mașini, așa că acum nu mai sunt prea multe în circulație. Cine conduce un BMW 850 trebuie să se obișnuiască să fie în centrul atenției. Cristi Marin a readus la viață un astfel de automobil și ne-a povestit cum a reușit să-i redea strălucirea.

Auto Test: Care este povestea acestui BMW?
Cristi Marin: Este un BMW 850i fabricat în anul 1991. Un prieten a cumpărat-o din Spania și a adus-o la mine să o repare pentru că mașina nu voia să pornească. Nu am putut să mă apuc de reparația ei imediat, prietenul nu a avut răbdare să stea la rând și s-a decis să o vândă. Așa că am cumpărat-o! Are un motor de 5.000 de cmc și 290 de CP, tracțiune spate, bineînțeles, benzină. O mașină destul puternică, dacă ținem cont de perioada în care a fost produsă. Anul acesta o să fie înscrisă și la Retromobil, pentru că împlinește 30 de ani.

Reparațiile sunt scumpe. doar case-tofonul și etrierele au costat 500 de euro.

Auto Test: De ce nu pornea?
Cristi Marin: Avea probleme cu alimentarea, nu primea benzină la rampa de injecție. Ne-am stors puțin creierii. Îți dai seama că și cei care au vândut-o de asta au renunțat la ea, pentru că le-a fost greu să-și dea seama de ce nu pornește. Am făcut-o funcțională aproape șase luni. În primul rând am schimbat sistemul de aprindere. Cu partea de electronică m-a ajutat un prieten, Andrei Teodorescu. El s-a ocupat de diagnoză și am stat împreună câteva seri lungi ca să ne dăm seama unde sunt probleme. Sistemul de injecție este printre primele implementate de BMW. Are destul de multă electronică, dacă ținem cont în ce an a fost produsă.
Auto Test: Cât a costat mașina?
Cristi Marin: Aproximativ de 15.000 de euro. Dacă pornea, valoarea ei era alta și sigur nu mai era de vânzare (râde). Este un automobil frumos și spectaculos și te desparți greu de el.
Auto Test: Cum arăta mașina când ați cum­­­­­­­­părat-o?
Cristi Marin: Destul de bine. Vopseaua era originală, dar avea niște mici zgârieturi… unele le-a căpătat la noi în cartier. Cineva i-a pus semnul lui Zorro (râde). Am dat jos rezervoarele și le-am curățat, am umblat la pompele de benzină, am schimbat rotoarele, fișele, uleiurile și toate lichidele. I-am schimbat discurile de frână, plăcuțele și am reparat toate amortizoarele.
Auto Test: Ce alte reparații i-ați mai făcut?
Cristi Marin: Vasile, amicul care se ocupă de tinichigerie, a demontat bandourile și barele și a reparat tot ce nu era în regulă. De vopsitorie s-a ocupat „Mușchi”, un amic (râde), colegul meu de facultate. După aceea am înlocuit bujii, fișe, capace de delcou… Practic sunt două motoare, lipite unul de celălalt, așa ajunge la această putere. Am avut o problemă cu etrierele. Am găsit destul de greu, dar până la urmă am reușit să punem unele originale, Brembo.
Auto Test: Farurile escamotabile îi dau un aer spectaculos…
Cristi Marin: Asta însemna atunci ideea de mașină sport. Două uși, putere mare, faruri escamotabile. Era momentul ei. Farurile de acest gen se întrețin greu. Este dificil să le reglezi.
Auto Test: Văd că este suficient spațiu. Cel puțin în față…
Cristi Marin: Locurile din față sunt foarte confortabile. Este mai greu să te acomodezi cu cele din spate. Trebuie să fii slab și scund, altfel nu mergi prea comod.
Este o mașină puternică și este destul de greu de ținut pe șosea. Ajungi imediat la prima sută și este o mașină căreia îi place autostrada. Am fost o dată și l-am luat pe băiatul meu, Ștefan, de la școală. Când a ajuns în mașină mi-a spus. „Au zis colegii: «Mamă, ce mașină șmecheră are tatăl tău!»”. Când era mașina în fața porții, a venit cineva să i-o vând. Mi-a spus că este fan BMW și că știe toată istoria mărcii. A fost foarte dezamăgit când a auzit că nu este de vânzare.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− 1 = sapte