Draga mea mașină: ARO 240 – Când maşina face parte din familie

,

Auto Test: Cum a început povestea acestui Aro 240?
Dragoș Comănescu: Ea a fost achiziţionată de nouă, din fabrică, de bunicul soţiei mele. Este primul model de Aro 100% românesc. Ea a fost maşina familiei timp de 40 de ani şi a suferit o serie de transformări: s-a schimbat  motorul pe benzină cu unul diesel, după care am readus-o la starea ei, punându-i un alt motor pe benzină. Actualmente este simbolul familiei şi toţi ne lăudăm cu ea, deşi avem mai multe maşini în garaj. Mulţi doresc să facă poze cu ea sau chiar să se plimbe în week-end. Chiar şi oamenii din sat ne cunosc ca fiind „cei care au ARO”. Noi suntem din zona Câmpulung-Muscel şi oamenii de acolo sunt nostalgici când vine vorba de ARO. Trecând prin zonă destul de des cu maşina, oamenii te salută şi îi vezi că se bucură atunci când o văd. Pentru noi, această maşină este un motiv de mândrie. Ca atare, baieţelul meu de trei ani imi spune mereu „când o să mă fac eu mare şi tu mic, o să-mi laşi mie maşina asta, nu?”. Mă bucur că am dat de Florin, cel care ne-a recondiţionat maşina. El și prietenii lui au reuşit să o aducă într-o stare impecabilă. A fost destul de greu, dar au reuşit să respecte liniile şi să procure toate piesele încât să arate totul aşa cum era la început.

Auto Test: Ce evenimente aţi avut cu această maşină?
Dragoș Comănescu: La câteva săptămâni după ce a achiziţionat această maşină, bunicul a plecat cu ea la pădure şi a maşina a suferit un mic accident, în urma căruia s-a fisurat parbrizul. A trebuit să alerge vreo trei săptămâni să găsească altul tocmai la Buzău. Atunci a fost o dramă, dar acum îşi aduc aminte de această poveste cu drag şi nostalgie. În rest nu au fost incidente cu ea. Am avut şi eu câteva păţanii cu ea. De câteva ori mi s-a întâmplat să plec cu maşina la o plimbare pe dealurile din zonă şi să rămân în pană, ratând masa de duminică cu familia.
Auto Test: Pe unde vă place să ieșiți la plimbare cu maşina?
Dragoș Comănescu: De cele mai multe ori mergem pe aici prin împrejurimi, pentru că avem o zonă cu peisaje extraordinare, dar cele mai frumoase plimbări au fost în jurul Braşovului, prin zona Rucăr Bran sau atunci când participăm la paradele Retromobil. Anul trecut nu am reuşit să participăm cu ea la parade deoarece a fost aproape tot anul în restaurare, dar anul acesta ne-am propus să respectăm calendarul Retromobil. Am venit cu maşina şi la Bucureşti, dar destul de rar, și asta doar vara.
Auto Test: Intenţionaţi să mai achiziţionaţi şi alte autoturisme vechi?
Dragoș Comănescu: Avem deja cumpărat tot un Aro, dar cu motor şi cutie de Toyota, pe benzină. Este deja programat şi el la restaurare şi plănuim să ne mai achiziţionăm un BMW 640 CS.
Auto Test: Ce consum are această maşină?
Dragoș Comănescu: Mie îmi place să spun că îmi consumă atât cât are în rezervor. Lăsând gluma la o parte, consumă undeva la 15-18 litri la 100 km. Când a fost cumpărată,  problema cu consumul era o chestiune foarte serioasă, așa că am schimbat motorul original cu unul pe motorină. Am ajuns de la un consum de 16 litri de benzină la suta de kilometri la 8 litri de motorină. La vremea aceea era o diferenţă foarte mare din punct de vedere financiar, plus că benzina se găsea mult mai greu ca de motorina.
Auto Test: Câţi kilometri are acum la bord?
Dragoș Comănescu: În acest moment are aproximativ 80.000 km. Este la a doua caroserie și la al treilea motor. S-a muncit destul de mult la ea, să ştii. Mai ales acum la recondiţionare. Dar nu aveam cum s-o lăsăm de izbelişte, nu puteam să o lăsăm să se degradeze. Ea a pus bazele familiei noastre şi a contribuit la dezvoltarea a trei generaţii. Valoarea sentimentală este imensă. Toţi am beneficiat de pe urma muncii cu această maşină.

 Interviu realizat de Dana STUPARU  /Foto: Adrian COBZAȘU

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


opt × 2 =