Din ce în ce mai bun

,

Logan, numele care a făcut istorie de la apariția sa din anul 2004, continuă să fie o prezență stabilă pe străzile noastre, iar Sandero să fie o atracție pe piețele externe care sunt mult mai deschise la formule de tip hatchback comparativ cu înclinația noastră națională către sedan.

Povestea este deja una cu tradiție pentru că familia Logan a ajuns acum la a treia generație. Poate că trecerea între generații nu a fost una revoluționară cum și-ar fi dorit chibiții, dar evoluția de la una la alta a fost evidentă. În cazul primei generații, spațiul oferit pentru pasageri și bagaje, caracterul practic, prețul accesibil și un pachet fiabil garantat de firma mamă Renault au fost caracteristicile de bază și argumentele forte pentru succesul acesteia pe piață. O atenție deosebită pentru design a fost acordată variantei hatchback denumită Sandero, cu o parte frontală și una posterioară diferită compozițional de linia de bază Logan. Motivul era legat și de clientela vizată de acesta. Una mai dinamică și mai pretențioasă la aspectul general al automobilului comparativ cu piața destinată sedanului Logan.

Varianta break denumită MCV era o mașină în care aspectul utilitar era evident prin acoperișul supraînălțat și dispunerea în spate a două uși asemenea furgonetelor în locul unui hayon clasic. La ceva vreme, Dacia înregistrează un nou succes major prin lansarea modelului Duster care ulterior a depășit și succesul inițial înregistrat cu modelul Logan. Această primă generație Duster era ceva mai cizelată la exterior comparativ cu prima generație Logan și făcea trecerea cumva spre a doua generație Logan. Când aceasta a apărut, prezenta la rândul ei evoluții evidente. Atenția sporită pentru forma generală și detalii nu a mai făcut necesară o diferențiere notabilă între familia Logan și Sandero. Farurile și stopurile erau desenate mai atent, oglinzile erau înglobate vizual în zona vitrată. Un element distinctiv preluat de la Duster Mk1 (prima generație) au fost bosajele aripilor care marcau vizual roțile și confereau o senzație de soliditate vehiculului. Varianta MCV arată de această dată mult mai „civilă” deoarece caracterul utilitar al gamei Dacia era preluat acum de modelul Doker.  Tot ușor decalat față de generația Logan Mk2 a apărut și noua generație Duster Mk2. Aceasta era la rândul ei o evoluție a primului model, încorpora elemente de la generația Logan / Sandero Mk2 și aducea la rândul său elemente noi de design care confereau o latură mai dinamică și o atenție sporită  pentru design, dar fară a altera latura practică.
Așa am ajuns în mod natural la recent prezentata generație Logan / Sandero Mk3, la care dinamismul și atenția pentru detalii de pe DusterMk 2 au fost duse și mai departe. Produsul în sine este acum unul matur cu o legătură solidă din punct de vedere al identității vizuale cu vechile generații. Proporțiile suprafeței vitrate conferă dinamism, iar bosajele aripilor soliditate. La nivel de detalii blocurile optice arată mult mai pretențios prin elementele interioare expuse privirii și semnătura luminoasă. Din analiza pozelor se vede la portiere o abordare diferită din punct de vedere constructiv și vizual. Dacă în trecut rama era realizată din panoul ambutisat și avea o suprafață mai mare (un contur mai „gros” pe lângă geam) acum soluția este reprezentată de o ramă metalică (un profil metalic) mult mai subțire care conferă eleganță, iar partea superioară a stâlpului „B” este acum aparentă. Dacă facem un „arc peste timp” poate să fie cumva și o trimitere la Dacia 1300. Datorită proporțiilor ușor modificate, cu o lățime ușor majorată, o lungime și ea crescută și o înălțime puțin coborâtă silueta este acum mai cursivă. Asta a permis un montat „C” mai plonjat și un element de plastic poziționat după portiera din spate care continuă la nivel de imagine suprafața vitrată dând un aspect elegant asemenea unor sedan-uri de dimensiuni superioare.
Lăsat la final, dar nu ultimul, este varianta Sandero Stepway, o mașină care chiar arată cochet, fapt ce o să se vadă și în cifrele bune de vânzări ale acestei versiuni.

Foto: Dacia

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


noua × 4 =