Dacia Spring – evoluția

,

Primul model electric produs sub marca Dacia a creat o adevărată isterie, site-ul constructorului autohton fiind sufocat de cei care doreau să plaseze o precomandă. Iată istoria acestui model produs de Dacia în China.

Dacia a deschis o nouă etapă in istoria sa prin lansarea primului model electric. Aflată sub aripa grupului Renault, Dacia a dărâmat multe preconcepții în ultimii ani, iar produsele sale s-au vândut foarte bine în toată Europa. Rețeta succesului este simplitatea: mașini robuste și abordabile care oferă soluții inteligente la un preț accesibil. Aceeași rețetă a fost aplicată și pentru primul model electric numit Dacia Spring.
Iar pentru prima dată, un model Dacia nu va fi fabricat în România sau Maroc, acolo unde se află uzinele mărcii. Dacia Spring va fi produsă în China și exportată în Europa. Pentru că modelul nu este cu adevărat nou. El există în China de ceva vreme unde este comercializat sub marca Renault City. Mai mult, inițial, modelul pe care se bazează Dacia Spring a fost un automobil echipat cu motor termic produs pentru altă piață cu un specific aparte: India.
Renault Kwid
India a fost una dintre primele piețe care a arătat un apetit pentru SUV-urile de clasă mică și chiar mini, iar Renault a sesizat acest trend acum aproape zece ani. În 2014, la Salonul Auto de la New Delhi, Renault expunea un concept spectaculos numit Kwid. Cu linii rotunde și portiere tip fluture, Kwid Concept era o apariție extrem de interesantă.

Conceptul avea să se transforme în modelul de serie Renault Kwid, vândut pe piața din India. Modelul de serie nu mai avea nimic în comun cu conceptul, dar liniile robuste și garda la sol mărită se potriveau perfect cu drumurile dificile din India. Partea frontală este inspirată de Dacia Duster, iar la interior Renault prelua o serie de elemente de la Dacia. Modelul Renault Kwid s-a bucurat de succes și Renault avea să îl ducă și pe piața din Brazilia. În 2019 a primit un facelift care l-a făcut să semene extrem de mult cu actualul model Dacia Spring.
Renault K-ZE
Renault nu rămânea indiferent nici la piața auto din China, cea mai mare din lume. Și pentru că clienții chinezi au cerințe diferite față de cei europeni, Renault a ales să ofere și o serie de modele speciale pentru această piață. Din nou, s-au întors către modelul Kwid, dar l-au împachetat diferit.

Prezentat inițial sub forma unui concept, Renault K-ZE intra în producția de serie la începutul lui 2019. Practic, modelul Kwid facelift renunța la motorul termic și primea un motor electric de 45 CP și o nouă denumire K-ZE. Numele complet pentru piața din China era Renault City K-ZE, iar la momentul lansării oficialii mărcii au spus că acest mic automobil electric de oraș nu va părăsi piața din Asia. Dar, în viitor, cine știe, orice este posibil. Renault City K-ZE este produs la uzina Dongfeng, partea chineză din alianța Renault-Nissan-Mitsubishi. Dongfeng produce și actualul model Dacia Spring.
Dacia Spring
Fără să își mai bată capul prea mult, compania franceză a decis să aducă în Europa modelul electric K-ZE sub denumirea și logo-ul Dacia. Datele tehnice sunt aproape neschimbate, la fel și interiorul.

Oficialii francezi au spus că modelul Spring este ideal pentru serviciile de car-sharing, iar primele exemplare produse sunt cele destinate acestor servicii. Ulterior, vor fi disponibile și variantele pentru clienții individuali. Spring va avea și o versiune cargo pentru cei care au nevoie de un mic automobil electric utilitar pentru uz urban. În cazul acestei variante, bancheta din spate dispare, iar spațiul pentru bagaje crește de la 300 la 800 de litri. Sarcina utilă maximă a versiunii cargo va fi de 325 de kilograme.

TEST – Dacia Spring: A treia revoluție

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


opt × = 8