Dacia Spring – Democrație electrică

,

Istoria mărcii auto Dacia a fost marcată în această primăvară de momentul anunțării primului model electric. Constructorul de la Mioveni va oferi la vânzare în 2021 modelul Dacia Spring.

Pare de domeniul SF pentru cei dintre noi care am crescut cu Dacia 1310 lângă bloc, dar este adevărat. Prima Dacie cu propulsie electrică va fi lansată în 2021. Până atunci, constructorul de la Mioveni a dezvăluit un concept foarte aproape de versiunea de serie. Și știm și numele acestuia: Dacia Spring.

Cu aspect de crossover de clasă mini, Dacia Spring are la bază modelul Renault City K-ZE ce se comercializează deja pe piața din China. Conceptul care ar fi trebuit să fie prezent la Salonul Auto de la Geneva, anulat din cauza coronavirusului Covid-19, ne arată în linii mari cum va fi viitorul model Dacia Spring.

Chiar dacă acest concept abordează culori îndrăznețe, având o serie de elemente portocalii la exterior, inclusiv jante cu accente în aceeași nuanță, se remarcă farurile full-LED și luminile de zi LED amplasate în bara de protecție. Stopurile folosesc tot tehnologia LED și au o semnătură luminoasă în efect de dublu Y, element ce îl vom regăsi, probabil, și la alte modele Dacia.

Spring va avea proporții demne de segmentul mini, fiind mai mică decât modelul Dacia Sandero, de exemplu. Cu un ampatament de 2.433 mm, Dacia Spring se apropie de modele precum Skoda Citigo sau VW Up!. Este, însă, mai lungă decât modelele grupului VW având 3.735 mm. La interior va fi loc pentru patru pasageri, iar portbagajul va avea o valoare apropiată de 300 litri, suficient pentru această clasă, unde media este undeva la 250 litri.

În ceea ce privește sistemul de propulsie, Dacia nu a comunicat încă oficial datele tehnice, dar anunță o autonomie de 200 km măsurată conform standardului WLTP. Deci, cel mai probabil, va împrumuta trenul de rulare de la modelul Renault fabricat în China. Acesta folosește un motor electric de 45 CP și 125 Nm amplasat pe puntea față. Motorul electric este alimentat de o baterie de 26,8 kWh care îi asigură autonomia de 200 km. Pe piața din China, Renault K-ZE are o viteză maximă de deplasare de 105 km/h.

Este însă posibil ca Dacia să upgradeze acest tren de rulare cu o baterie mai mare sau un motor electric mai puternic. Teoretic, fiind parte din grupul Renault, Dacia ar putea primi și motorul electric de 90 CP folosit pe modelul Renault Zoe. Însă, rămâne de văzut dacă o baterie mai mare va putea fi montată pe viitorul model Dacia Spring.

Despre prețul de vânzare, Dacia spune că Spring va fi cel mai accesibil model electric de pe piață. Asta înseamnă că va trebui să fie mai mic de 19.900 euro, atât cât costă versiunea electrică Skoda Citigo, care are acum cel mai accesibil preț. Conform primelor speculații, prețul de bază pentru Dacia Spring ar putea fi undeva în jurul a 17.000 euro (fără prima acordată prin programul Rabla Plus).

Pe piața din China, Renault City K-ZE se vinde cu un preț ce variază între 8.700 și 9.300 euro. Cel mai probabil, Dacia Spring va fi produsă tot în China.

Foto: Dacia

Acest articol face parte din numărul 254 – exclusiv online – al revistei Auto Test Magazin.

Dacia electrică, lansată oficial ! Cât costă și ce autonomie are | VIDEO & FOTO

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


× 9 = saizeci trei