Dacia Duster: Confort sporit

,

Dacă exteriorul noii generații Dacia Duster este doar o evoluție a modelului actual, interiorul marchează, în schimb, o adevărată revoluție. Lansat la Salonul Auto de la Frankfurt 2017, noul model Dacia Duster 2 a stârnit mult interes (și multe speranțe pentru concernul Renault!).

Deși, conform oficialilor de la Renault și Dacia, a doua generație Duster nu împarte cu vechiul model decât platforma tehnică B Zero, propusă încă de la primul Logan (2004), în rest toate componentele fiind noi, nu este nicio surpriză că SUV-ul arată puțin schimbat, pentru că, nu-i așa?, nu modifici (prea mult) ceea ce merge bine. Rezumând, nicio revoluție, doar o evoluție, împrospătată cu blocuri optice și calandru noi și accente de robustețe, exprimată de scuturile de culoare crom satinat. Motoarele, transmisiile și versiunile de tracțiune față, respectiv, integrală, sunt cele pe care le găsim la modelul actual. În plus, Dacia a investit într-o nouă linie de asamblare ce promite o calitate ridicată a fabricației. Nici măcar datele dimensionale nu s-au modificat: lungimea a rămas la 4.320 mm, iar portbagajul la 433 litri, pentru versiunea cu tracțiune față, și 325 litri, la cea 4×4.

La interior însă este altă discuție! Aici, eforturile s-au concentrat atât asupra finisării și dotărilor, cât și a insonorizării, garantat mai bună, așa cum a anunțat compania Dacia. O paranteză: la noi încă nu a fost anunțat prețul de bază, dar se știe că acesta va fi de 11.990 euro în Franța. „Mobilierul” este nou, scaunele față au o cursă mai lungă de reglare a poziției în funcție de înălțimea ocupantului, cu sprijin lateral îmbunătățit. În plus, scaunul șoferului oferă și reglaj lombar. Planșa de bord arborează un design inedit, cu forme pline și masive, tipice SUV-urilor, nu ca până acum, când aveam de-a face, de fapt, cu un interior de Sandero.

Cele trei aeratoare circulare, plasate deasupra consolei centrale, participă și ele la crearea ambianței de „aventură” și a senzației de robustețe. Consola centrală este ușor orientată către șofer și oferă mai multe funcții în premieră în gama Dacia, printre care butoanele de comandă a asistentului pentru coborârea pantelor (doar la versiunea 4×4), cel de activare-dezactivare a sistemului Stop&Start, a ESP-ului, a modului Eco, a camerelor video ce monitorizează perimetrul mașinii, pentru încuierea ușilor și cel care activează asistența pentru parcare Park Assist. Unele dintre aceste sisteme fac parte din dotarea standard, altele sunt pe lista de opționale. Ecranul sistemului de infotainment Media Nav are un soclu dedicat și ocupă partea superioară a consolei centrale.

Și, în sfârșit, la 15 ani de la introducerea în gama Renault și la 13 ani după lansarea Loganului, Duster 2 devine primul model Dacia care primește card „mâini libere” în locul clasicei chei! Niște economii, unele vizibile, cum este volanul, preluat de la Sandero, altele invizibile, s-au făcut, dar impresia generală este excelentă prin comparație cu vechiul Duster, cu o finisare și echipare mai bune și materiale de calitate.

Pe scurt, despre motoare: cunoscutele SCe 115 CP și TCe 125 CP, pe benzină, și 1.5 dCi, de 90 și 110 CP, pe motorină. Dieselul mai puternic și TCe pot fi comandate și în variantă 4×4, celelalte două motoare fiind cuplate doar cu tracțiunea față. 1.5 dCi 110 CP poate fi cuplat cu transmisia cu ambreiaj dublu EDC în versiunea 4×2, varianta cu tracțiune integrală, ca și restul motoarelor având, exclusiv, cutie de viteze manuală cu 6+1 raporturi.

Text: Florin NECULA  / Foto: RENAULT

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− unu = 8