Cu motocicleta şi taxiul prin văzduh

,

Te-ai săturat de traficul infernal din marile metropole, unde mașinile merg bară la bară și stai ore întregi la volan respirând „miresme îmbietoare” și noxe cu duiumul? O să mizez pe un răspuns afirmativ pentru că sunt convins că toți am trecut prin acest calvar. Specialiștii, mai ales cei din Asia, au deja mai multe soluții. Japonezii au construit o motocicletă zburătoare, iar o companie din Coreea de Sud a testat cu succes, din nou, o dronă care va funcționa pe post de taxi.

Traversarea unui oraș serios populat cu mașina este de mulți ani o aventură. Se merge cu viteza melcului, automobilele „se înghesuie” pe fiecare metru de șosea, deseori chiar și de trotuar, motoarele huruie, claxoanele se aud de îți țiuie urechile și îți chinuie timpanele. Ca să nu mai amintesc de noxe, mirosurile de gaze arse, dar și de înjurăturile pe care le auzi zi de zi. În ultimii ani au apărut soluții ceva mai rapide și mai puțin costisitoare: motociclete, scutere, biciclete, trotinete. Cei mai voinici apelează zilnic, și bine fac, la mersul pe jos, reușind astfel să ajungă la destinație cu ceva mai puține kilograme.
În aceste condiții a fost clar pentru toată lumea că trebuie construite anumite vehicule care să „privească de sus” șoselele unde mașinile stau ca sardelele. Zilele trecute, o companie din Japonia a venit cu o propunere foarte interesantă: motocicleta zburătoare. Invenția inginerilor de la A.L.I Technologies, un start-up susținut de fostul fotbalist al naționalei Japoniei, Keisuke Honda, cântărește 300 de kilograme și poate atinge 100 de km/h. Motocicleta poate transporta o singură persoană și este echipată cu un propulsor convențional, dar și cu alte patru motoare alimentate de baterii. Vehiculul are o autonomie de zbor de 40 de minute și costă 77,7 milioane de yeni (aproximativ 680.000 de dolari). Agenția Reuters anunță că motocicletele au fost scoase la vânzare, iar primele modele vor ajunge la clienți la jumătatea anului 2022. „Până acum exista opţiunea de a circula pe pământ sau la mare înălţime. Sperăm să oferim o nouă metodă de deplasare”, a declarat directorul general al firmei, Daisuke Katano. Deocamdată, legile din Japonia nu permit ca această motocicletă să survoleze orașele, dar va fi folosită de echipele de salvare pentru a ajunge în zonele greu accesibile. Reprezentanții companiei trag însă nădejde că lucrurile se vor schimba curând. „Modificările aşteptate ale reglementărilor ar putea extinde potenţialele aplicaţii ale motocicletei zburătoare”, a mai spus Katano.
Volocopter, un nou succes răsunător
În timp ce inginerii japonezi se mândreau cu motocicleta lor, cei de la Volocopter reușeau un nou test care s-a terminat cu bine. Seul a fost al doilea oraș din Asia unde a zburat această dronă-taxi, după primul test public din zona Marina Bay din anul 2019. La Seul s-a desfășurat primul zbor public de testare cu echipaj al unui taxi aerian. Aeronava este complet electrică, cu decolare și aterizare verticală. Zborul a durat cinci minute și a avut loc pe aeroportul Internațional Gimpo, iar aeronava a parcurs aproximativ trei kilometri, a atins viteza maximă de 45 km/h și a zburat la o altitudine de 50 de metri. Ministrul Republicii pentru Teren, Infrastructură și Transport (MOLIT), Noh Hyeong Ouk, a asistat la acest zbor, pe care l-a caracterizat drept o „piatră de hotar în planul Volocopter de a introduce taxiuri aeriene la nivel global”. Volocopter produce o familie de aeronave care pot transporta pasageri (VoloCity și VoloConnect) și mărfuri (VoloDrone).

Este singura companie eVTOL care a obținut aprobări de proiectare și producție de la Agenția pentru Siguranța Aviației a Uniunii Europene. Odată cu certificatul obținut la finalul unei „verificări a conceptului”, această dronă poate „să fie exploatată într-o zonă cu risc scăzut și clar delimitată”, inclusiv în proximitatea zonelor cu risc ridicat mai mare, precum orașe și stadioane au precizat, într-un comunicat, reprezentanţii AESA (Agenția Europeană de Siguranță a Aviației), al cărei sediu se află la Koln.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


× 7 = sapte