Cu maşina la service (II)

,

Autovehiculul are componente care la un anumit interval de timp vor trebui să fie înlocuite din cauza uzurii mari sau a faptului că nu au fost întreţinute corespunzător. Ne-am propus ca alături de specialişti din domeniu să vă prezentăm, în fiecare număr al revistei, detalii despre elementele care se defectează mai des precum şi posibilele cauze. Ca să aflăm mai multe amănunte, am apelat la sfatul unui „doctor”. Radu Teodorescu lucrează de zece ani în domeniu și ne-a dat o mână de ajutor.

Auto Test: În primul rând, aș vrea să știu cât de important este să facem la timp revizia mașinii?
Radu Teodorescu: Este foarte important. Din păcate mulți șoferi nu înțeleg acest lucru. Este adevărat că de multe ori sunt influențați și de diverse persoane care își spun „specialiști”. Mulți proprietari nu își pun problema de ce se fac reviziile și cred că nu este nicio problemă dacă nu se respectă un anumit calendar al vizitelor la service. Uzura motorului depinde de modul în care acesta este întreţinut, iar reviziile reprezintă cea mai simplă metodă de a-i prelungi viaţa.
Auto Test: Ce presupune o revizie?
Radu Teodorescu: Este important să mergem la un service în care sunt oameni pricepuți. Trebuie să avem grijă să schimbăm, la timp, filtrele de combustibil, ulei, polen și aer. Un aspect important este verificarea sistemului de injecție, respectiv curățarea injectoarelor, dar și controlul sistemului de alimentare, dacă este cazul. În ceea ce priveşte traseul de evacuare trebuie să avem grijă la sonda Lambda. Aceasta se schimbă periodic, în funcţie de recomandările fiecărui producător.
Auto Test: Care este rolul ei?
Radu Teodorescu: Măsoară emisiile de dioxid de carbon evacuate de motor și oferă informaţii calculatorului pentru a face în mod corect amestecul de benzină cu aer. O sondă Lambda uzată poate cauza un consum excesiv de benzină, emisii crescute de noxe, uzura excesivă a catalizatorului şi scăderea performanţei motorului.
Auto Test: Știu că o componentă importantă este și sistemul de distribuție. Cum avem grijă de acesta?
Radu Teodorescu: Este important de știut că la motoarele pe benzină întâlnim atât distribuţiile pe curea cât şi cele pe lanţ. Distribuţia pe lanţ este mai rar întâlnită, cei mai mulţi constructori folosind distribuţia pe curea. Trebuie să știți că distribuţiile pe curea trebuie verificate și înlocuite mai des decât cele pe lanţ, în funcţie de indicaţiile producătorilor. Recomandăm o inspecție atentă a acesteia după ce autoturismul rulează 60.000 km. Funcţionarea corectă a sistemului de distribuţie asigură funcţionarea perfectă şi de durată a motorului.
Auto Test: Cât de importante sunt bujiile?
Radu Teodorescu: Este foarte important să le verificăm. Bujiile sunt componentele motorului care se ocupă de aprinderea combustibilului în camerele de ardere (cilindri). În cazul în care bujiile sunt defecte sau uzate, vom avea un consum mai mare de combustibil, funcţionare neregulată şi putere mai mică a motorului.

Recomandarea RAR:
Ca să evitaţi neplăcerile, vă recomandăm să vă îndreptaţi numai către service-urile autorizate şi să alegeţi numai piese originale. Lista unităţilor autorizate RAR o puteţi găsi pe site-ul www.rarom.ro. Tot aici puteţi verifica şi pentru ce activitate specifică este autorizat fiecare service. Reţineţi că orice intervenţie la vehiculul dumneavoastră trebuie să se efectueze doar în baza unei comenzi, deschisă la introducerea vehiculului în reparaţie, iar contravaloarea facturii prestaţiei să evidenţieze lucrările efectuate.

Text / Foto: Dana STUPARU

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− 1 = sapte