Cristian Pesotchi: Pasionat de Renault

,

„Piese de Renault 4 am găsit în Franța. Lista de cumpărături mă costa 150 de euro, dar transportul era 250 de euro. O să ajung anul acesta la Paris și, cu această ocazie, o să cumpăr și ce am nevoie.”

Cristian Pesotchi este colegul nostru de la reprezentanța Prahova a Registrului Auto Român. Este foarte pasionat de domeniul auto și a avut până acum 27 de mașini, multe dintre ele aparținând mărcii Renault. La fel stau lucrurile și cu ultima achiziție, un automobil pe care l-a salvat din mâna unor parizieni care doreau să-l modifice… 

Cristian Pesotchi: Este un Renault 4 GTL fabricat în anul 1983, „Quatrelle”, cel mai echipat model de la vremea respectivă. Motorul este de 1.108 cmc, 34 CP, iar cutia are patru viteze „înainte” și una „înapoi”. Am cumpărat-o de la câțiva tineri din Paris care se gândeau să participe cu ea la „Quatrelle Trophy”, un „maraton” de 6.000 de kilometri, presărat de condiții extreme, care se desfășoară în deșertul din Maroc. Ei intenționau să opereze câteva modificări zdravene și consider că am salvat această mașină.
Auto Test: În ce stare tehnică se afla mașina când ați cumpărat-o?
Cristian Pesotchi: Foarte bună! Avea 62.000 de kilometri la bord și știam că poate să meargă mult fără să umblu la ea. Gândiți-vă la Dacia: o reparai cu un patent și o sârmă. ­Alternatorul, ­delcoul, electromotorul și eșapa­­men­tul erau înlocuite. Aripa din spate a fost revopsită, în rest vopseaua este originală. Aripile din față sunt puțin atinse de rugină, dar cei de la „Retromobil Club România” m-au sfătuit să nu repar nimic, să nu-i pierd din autenticitate.

Auto Test: Ați venit cu ea „pe roți”?
Cristian Pesotchi: Da, sigur. Am plecat din Paris, m-am oprit la Bruxelles, la salonul auto, iar după aceea am traversat Europa până acasă. Am făcut două zile pe drum, pe o ninsoare teribilă, dar mașina s-a comportat impecabil, deși anvelopele sunt din anii `80… și acum merg tot cu ele.

Auto Test: De ce ați vrut neapărat Renault 4?
Cristian Pesotchi: Mașina asta a făcut istorie: s-a vândut în 118 țări, s-a fabricat în 20 de țări și au fost produse 8.200.000 de exemplare. Cu banii pe care i-am plătit pentru ea îmi luam un Renault 25 sau Renault 21, mașini de colecție, dar mi-am dorit foarte mult Renault 4. Înainte să plec la Paris, am fost la un pas să iau una din Belgia, dar mă păcăleam. Am ajuns să cunosc elementele de finețe și mi-am dat seama că este o mașină recarosată.
Auto Test: Cum se descurcă la drum?
Cristian Pesotchi: Foarte bine! O folosim doar la evenimentele speciale, nu ne batem joc. Am fost cu ea la întâlnirea „Renault România” care s-a ținut la Cluj și am urcat pe munți, dar nu am avut nicio emoție. Mașină nu are servo, nici la frâne, nici la direcție, dar se conduce ușor. Știi ce este foarte interesant? Frânele mi-au ieșit în parametri… la o mașină de 37 de ani.

Auto Test: Ce spun cei din familie de pasiunea dumneavoastră?
Cristian Pesotchi: (Râde) Mai strâmbă din nas… să bagi atâția bani în mașini: în 34 de ani am avut 27 de mașini. Prima a fost un Fiat 600, dar după aceea multe au fost Renault. Am avut Renault 4, 5, 18, Gordini, Megane, Laguna. În familia noastră toți suntem „virusați” de pasiunea pentru automobile. Mama a vrut să mă dea la „Facultatea de Foraje”, dar eu am m-am dus la „Transporturi” și am terminat „Autovehicule Rutiere”. La fel și băiatul meu! Eu am alergat cinci ani la raliuri. Prima mașină de competiție mi-au dat-o cei de „Automobil Clubul Român” și mi‑au spus: „Asta este batista, astea sunt piesele. Dacă o vrei, fă-o!”. Era o Dacia dată la casat, am făcut-o și am participat cu ea. Soția mea a fost cel mai bun navigator, alături de care am „alergat” la curse, iar după aceea i-a fost alături și fiului nostru.
Auto Test: Și băiatul participă la raliu?
Cristian Pesotchi: El a concurat la raliu cu un Logan, dar acum are Renault Clio. Băiatul meu mergea la șase ani cu cartul, la 13 ani era pe scuter, iar la 18 ani conducea mașina. În zece ani a adunat câteva sute de mii de kilometri. În casele mai vechi sunt bibelouri, la noi găsești machete de mașini. Avem pasiunea în sânge. Prietena fiului meu este medic stomatolog și este navigatorul băiatului meu. Unul foarte bun! Am trimis-o la o „școala de pilotaj” și mi-a spus instructorul de acolo că este „cel mai sârguincios elev”.

Foto: Cristian Pesotchi

Renault 16: Regina șoselelor

Draga mea mașină: Dacia – Întoarcerea în timp

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


patru × 1 =