Citroen C6: O clasică în devenire

,

De fiecare dată când te gândești la Citroen și la mașinile produse sub semnul chevronului dublu este imposibil să nominalizezi doar câteva modele din istoria mărcii care ar merita să fie menționate în cărțile de design. Să alegi doar unul despre care să vorbești îți lasă și mai acut impresia că ai ratat multe, dar de această dată mă opresc la modelul C6.

Pentru un designer modelele produse de Citroen sunt o adevărată încântare. Poți să bei o cafea liniștit și să ai ce admira alegând la noroc o mașină produsă de marca franceză. Pentru un utilizator obișnuit unele dintre propunerile francezilor pot să pară ciudate, dar în mod sigur nu au cum să îl lase indiferent. Aceste mașini care au mereu ceva de spus și atrag atenția sunt cele care contează în cele din urmă pentru istorie. Am putea crede că doar modelele fabricate acum mulți ani pot să acceadă la această ligă exclusivistă, iar despre cele mai recente să nu se poată pronunța cineva și că doar timpul ar putea decide asta. Această părere este greșită. Sunt mașini care de la bun început sunt abonate la acest statut.
Una dintre ele este și Citroenul C6 care a debutat în producție în anul 2005 și a fost vândut într-un număr de 23.384 de exemplare până când a încetat producția sa, în anul 2012. Numărul relativ mic de mașini vândute face cu atât mai mult să crească șansele ca un exemplar în stare bună să ajungă o adevărată mașină clasică în viitor. Francezii oricum nu își puseseră speranțe mari în cifrele de vânzări. Scopul era producerea unui vector de imagine într-o clasă exclusivistă, dominată mai ales de mărcile germane. Au reușit asta în stilul lor propriu, printr-un design memorabil. Este probabil modelul Citroen care se apropie cel mai mult de eleganța celebrului DS.
Oricum ai privi mașina, aceasta este o declarație de design. Nimic banal, totul este surprinzător, dar se păstrează nivelul de calm printr-o compoziție generală care denotă o eleganță atemporală. Privită din față, se observă fantele orizontale minimaliste flancate de blocurile optice cu o formă atipică față de ce ai putea să vezi pe stradă, asta chiar și acum, la 16 ani de la apariție. Privită din lateral, silueta este o combinație foarte reușită de coupe și hatch-back, dar și cu o adiere de fast-back.

Pentru rețeta de mai sus designerii au utilizat o consolă față lungă și o consolă spate extrem de scurtă, iar între pasajele roților au dispus o distanță apreciabilă ce a permis trasarea unui arc de cerc „foarte curat” care delimitează suprafața exterioara a cabinei. Acesta pornește de la montantul „A”, traversează „ampatamentul” și ajunge la montantul „C” la baza căruia se întâlnește cu blocurile optice din spate. Dacă cele din față păreau originale, cele din spate îți dovedesc că tot timpul mai poate să fie loc de o surpriză. Lucrurile nu se opresc aici. Trebuie doar să muți ușor privirea și întâlnești un alt element original prin interpretare. De data aceasta luneta concavă este eroina.  Meritul echipei de design este că au folosit multe elemente originale combinate cu ADN-ul Citroen și au obținut în final o creație unitară, elegantă, specifică acestui segment de automobile. Scopul nu a fost să facă ceva ce nu a mai văzut lumea și atât. Interiorul este și el la înălțimea exteriorului, generos în dimensiuni și cu detalii foarte atent lucrate. Partea tehnică nu este nici ea de neglijat, motoare V6 și suspensie hidroactivă, cutie automată cu șase trepte, heads-up display sau sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare erau câteva argumente ale evoluției Mărcii.

Foto: Citroen

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


trei + = 11