Chaparral 2X VGT: Cursele în viitor

,

Chevrolet Chaparral 2X Vision Gran Turismo ConceptChevrolet a dezvăluit o interpretare revoluționară a celei mai extreme mașini de competiție dezvoltată pentru fanii jocului Gran Turismo® 6 destinat platformei PlayStation3 – Chaparral 2X VGT.

Chevrolet Chaparral 2X Vision Gran Turismo ConceptChevrolet Chaparral 2X Vision Gran Turismo ConceptConceptul se numește Chaparral 2X Vision Gran Tursimo (VGT) și este inspirat din novatoarea mașină Chapparal Racing construită în parteneriat cu Chevrolet acum mai bine de 45 de ani.
Cunoscut pentru mașinile de curse neconvenţionale împinse adesea la limita regulamentului, ce au șocat lumea motorsportului la vremea lor, parteneriatul dintre Chapparal Racing și Chevrolet Research and Development explorează metode și materiale care acum sunt folosite frecvent în competiții și în producția de serie incluzând aici șasiul monococă din material compozit, sistemele din aliaje ușoare pentru ansamblurile motoare, transmisiile automate pentru curse și aerodinamica activă.
Chevrolet Chaparral 2X Vision Gran Turismo ConceptChevrolet își canalizează spiritul de inovaţie într-o viziune a ceea ce ar putea fi viitorul curselor de mașini, cu o formă radicală și cu un avansat sistem de propulsie bazat pe laser și este inspirat din tehnologia derivată din cercetările axate pe călătoriile spațiale și pe designul de avangardă din industria aerospațială. Acesta dispune de o sursă de laser montată în zona mediană a mașinii care pulsează fascicule de lumină concentrată într-o carcasă blindată, creând unde de șoc ce generează o presiune extraordinară pentru mașina de curse.
Cu un laser de 671 kW alimentat de la un bloc de baterii litiu-ion şi un generator alimentat cu aer comprimat pentru a furniza 900 cai putere ca urmare a presiunii, Chaparral 2X VGT va fi capabil să treacă de 380 km/h în jocul video iar accelerația 0-100 va fi undeva la 1,5 secunde.
Chevrolet Chaparral 2X Vision Gran Turismo ConceptPoziţia sistemul de propulsie în carcasa din material compozit completează o configurare neconvențională dar foarte activ orientată către şofer: cu fața în jos, cu braţele şi picioarele şoferului orientate către roţi. În fapt, sistemele de propulsie și de suspensii ale mașini de curse sunt construite în jurul şoferului, permiţând strategii progresive ale aerodinamicii active comandate de către pilot. Aerodinamica controlată de pilot elimină necesitatea unor aripi largi convenționale și alte dispozitive „aero” folosite pentru a genera forță de apăsare suplimentară, devenind un atribut care contribuie la reducerea masei totale a structurii minimaliste a mașinii. Numai elementele esențiale rămân la bord cu instrumentele de control proiectate, de exemplu, pe viziera căștii pilotului.
În plus, componentele ușoare ale şasiului reduc greutatea suspendată a mașinii de curse, care îi permit acesteia o enormă aderență în viraje cu rază relativ mică rulând pe jante de 17-inch „îmbrăcate” cu anvelope de competiție.

Foto: GM

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


9 × sapte =