Cele mai scumpe mașini noi

,

Cele mai scumpe mașini noi. Ediția 2019 a Salonului Auto de la Geneva a fost marcată de cel mai impresionant Bugatti din toate timpurile, La Voiture Noire, care, astăzi, deține titlul de cel mai scump automobil nou din toate timpurile. Nu vă spunem care este prețul său, încă, dar, pentru ca să vă faceți o idee, gândiți-vă doar că este comparabil cu bugetul anual al unui orășel oarecare din România. Iar La Voiture Noire nu este singura mașină care ne amuțește când aflăm cât costă, mai sunt și altele…

10. Lamborghini Sian

Din mai multe puncte de vedere, Sian reprezintă puntea către viitorul mărcii Lamborghini. Deși este derivat din Aventador SVJ, acest Lambo cu look sălbatic este primul model electrificat al constructorului auto italian. Sian a preluat motorul V12 de 6,5 litri al lui SVJ, dar a primit și un sistem hibrid cu baterie de 48 V, fapt ce i-a ridicat puterea totală la 831 CP, adică este cel mai puternic Lamborghini din istorie. Vor fi construite doar 63 de Lamborgini Sian, toate deja comandate, cu un preț de bază de peste 3,3 milioane euro.

9. Bugatti Chiron Super Sport 300+

Pe la începutul acestui an, Bugatti a anunțat că o versiune modificată a celui mai nou model al său, Chiron, a depășit bariera de 300 mile/h (480 km/h). Ca urmare, această versiune cu aerodinamică îmbunătățită, denumită Super Sport 300+, va fi produsă în serie, dar limitată la 30 de exemplare. Și cu viteza maximă redusă la 450 km/h, considerată „sigură” de Bugatti! Eticheta de preț? 3,6 milioane euro.

8. Lamborghini Veneno

Lamborghini a construit numai 14 exemplare din acest Veneno, derivat din Aventador, în intervalul 2014-2015. Fiecare a costat cel puțin 4,15 milioane euro, în funcție de opțiunile alese de client. Veneno este echipat cu același 6.5 V12 ca și Aventador, dar cu puterea majorată la 751 CP și cuplu maxim de 609 Nm, suficient pentru a-i asigura repriza 0-100 km/h în trei secunde.

7. Koenigsegg CCXR Trevita

Constructorul suedez Koenigsegg și-a lansat „cel mai ieftin” model, Jesko, la Salonul Auto de la Geneva 2019. Dar CCXR Trevita este poziționat la celălalt capăt al plajei de prețuri a modelelor suedezilor, pentru că, printre altele, este finisat în Diamond Weave, în esență, fibră de carbon acoperită cu diamante. Supercar-ul este animat de un V8 biturbo de 4,8 litri, ce dezvoltă 1.004 CP și 1.080 Nm cuplu maxim. Doar trei Koenigsegg CCXR Trevita au fost produse, fiecare având prețul de 4,4 milioane de euro.

6. Pagani Huayra Imola

Anunțat în septembrie 2019, Huayra Imola este automobilul de vis pentru mulți dintre pasionații de mașini supersport. Acest ultim produs al mărcii italiene, înființată, în 1992, de argentinianul Horacio Pagani, este propulsat de un 6.0 V12 de origine AMG, ce produce 840 CP și 1.100 Nm. Așa cum vă imaginați, Pagani Huayra Imola este un model extrem de rar, produs în doar cinci exemplare, pentru fiecare dintre ele trebuind plătite cel puțin cinci milioane de euro.

5. Bugatti Divo

Se zvonește că acesta ar fi preferatul celor din conducerea Bugatti dintre toate modelele mărcii. Cu toate că împarte multe elemente cu mai ieftinul (!) Chiron, Divo are mai multe atribute care îl situează deasupra acestuia. Jantele mai ușoare, intercoolerul din fibră de carbon și kitul aerodinamic special l-au făcut să obțină un timp cu opt secunde mai scurt pe circuitul de la Nardo decât Chiron, chiar dacă este echipat cu același motor de 1.500 CP. Se vor fabrica 40 de Bugatti Divo, prețul de bază fiind de cinci miloane de euro.

4. Mercedes-Maybach Exelero

Ca și multe alte creații auto de acest gen, Mercedes-Benz Maybach Exelero este exemplar unic. A fost comandat, în 2004, de producătorul de anvelope german Fulda, aflat în proprietatea Goodyear, pentru ca acesta să-și poată promova noile cauciucuri de înaltă performanță. Baza tehnică a lui Exelero a fost Maybach 62, mașina de ultralux ce era produsă la acea vreme, motorul fiind un V12 biturbo de 690 CP și 1.020, care îi asigura viteza maximă de 350 km/h. Mercedes-Benz Maybach Exelero a fost cumpărat de un american anonim, care a plătit, atunci, opt milioane de dolari. Dacă ajustăm această sumă cu inflația, astăzi ar depăși 10 milioane de dolari, circa 9,3 milioane de euro.

3. Bugatti Centodieci

Bugatti a debutat noul Centodieci (110, în italiană) anul trecut, la ultima ediție a evenimentului auto de la Peeble Beach, California, și îl va produce, începând din 2020, în numai zece exemplare. Mașina aduce un omagiu dublu, în primul rând, pentru cei 110 de existență ai mărcii, în al doilea rând, pentru modelul de legendă Bugatti EB110. Și poate că stilul în care este finisat Bugatti Centodieci nu place tuturor, dar asta deja nu mai este o problemă, pentru că toate cele zece exemplare au fost comandate, la 8,3 milioane euro bucata.

2. Rolls-Royce Sweptail

Acesta este autoturismul de ultralux despre care unii spun că ar fi, de fapt, cel mai scump din lume. Rolls Royce nu a făcut public prețul acestui automobil construit într-un singur exemplar, dar diferite surse concordă în a-l evalua la 12 milioane de euro. Proiectarea și construcția, integral manuală, a lui Sweptail au durat patru ani, iar mașina a fost prezentată oficial la ediția 2017 a Concorso d’Eleganza Villa d’Este.

1. Bugatti La Voiture Noire

Pentru că prețul lui Rolls Royce Sweptail nu a fost făcut public, titlul de cea mai scumpă mașină nouă vândută vreodată îi aparține excepționalului Bugatti La Voiture Noire. Acesta este o reinterpretare contemporană a stilului afișat de Type 57 SC Atlantic, desenat de Jean Bugatti, fiul cel mare al fondatorului mărcii, Ettore, în anii ’30 ai secolului trecut. La Voiture Noire utilizează același motor supraalimentat cu patru turbine 8.0 W16 de 1.500 CP și 1.600 Nm. Mașina a fost vândută, în SUA, cu 12,5 milioane de dolari, 18,7 milioane, după ce au fost aplicate toate taxele.

Foto: Producători

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


8 + sapte =