Cel mai dorit Porsche 911

,

Porsche 911 este unul dintre cele mai emblematice modele din istoria automobilului. Produs încă din 1963 și până în ziua de azi, 911 are milioane de fani. Iar una dintre cele mai iubite variațiuni ale modelului este a doua generație, cunoscută și ca Porsche 964.

Porsche 911 este un automobil ce poate fi recunoscut imediat pe stradă. Chiar și de către cei care nu sunt pasionați de automobile. Forma sa iconică a rămas, practic, neschimbată timp de 54 de ani și șase generații. Automobilul a evoluat, dar spiritul său a rămas intact. Dacă prima generație a fost declinată în numeroase variante de-a lungul a 26 de ani, a doua generație oficială avea să cucerească un nou set de inimi. Cunoscută printre fanii mărcii drept Porsche 964, după numele de cod al modelului, această generație este astăzi una dintre cele mai dezirabile modele clasice din gama 911.

1988, 911 Carrera 2/4 Coupé, Typ 964, 3,6 Liter, Generationen

Lansat în 1988, Porsche 964 a fost generaţia care a adus pentru prima dată transmisia automată Tiptronic şi tracţiunea integrală în gama 911. Platforma tehnică beneficia de componente noi în proporție de 85%. Modelul venea echipat cu sisteme moderne precum ABS, direcție asistată și airbaguri pentru pasager și conducător. Pe lângă versiunea Carrera coupe, au mai existat și variantele Cabriolet și Targa.
Modelele purtau denumirea comercială de Carrera 2 sau Carrera 4 în funcție de numărul de roți motrice. Sub capota din spate se afla un motor boxer răcit cu aer cu șase cilindri de 3,6 litri ce dezvolta 250 cai putere la 6.100 rot/min și un cuplu motor maxim de 310 Nm la 4.800 rpm.
Pentru un automobil din anul 1990, Porsche 964 Carrera 2 a îmbătrânit frumos. Formele clasice, blocurile optice rotunde și eleronul pliabil sunt elemente care îl scot în evidență. Dar, pentru o mașină de peste 25 de ani vechime, un 964 se simte încă destul de modern atunci când te instalezi la volan. Contactul este în stânga volanului, un element clasic al mărcii din Stuttgart, iar pedalele pentru ambreiaj și frână sunt prinse direct de podea. Forma lor necesită un pic de obișnuință, dar 964 poate fi folosit fără probleme și ca mașină de zi cu zi.

Pe lângă versiunile Carrera 2 și Carrera 4 au mai existat şi variante cu mai multă sportivitate, iar una dintre ele este Carrera RS. Modelul era mai uşor față de varianta normală, iar puterea motorului a fost mărită până la 260 CP la 5.100 rot/min.
Versiunea Turbo a modelului 964 a fost lansată în 1990. Inițial, Porsche nu a avut, însă, timp să dezvolte o versiune cu turbină a noului motor de 3,6 litri şi a trebuit să folosească propulsorul vechi de 3,3 litri de pe predecesorul model 930. Puterea acestui model era de 320 CP la 5.750 rot/min. Ulterior a existat și un Porsche 964 Turbo cu motor de 3,6 litri, supraalimentat, ce dezvolta 360 CP la 5.500 rot/min. Porsche 964 Turbo 3,6 a fost produs între 1993 și 1994.
În 1992 a fost introdus şi modelului Turbo S, cel mai exclusiv dintre toate versiunile acestei generații 911. Acesta folosea un motor de 3,3 litri supraalimentat şi dezvolta 381 CP la 6.000 rot/min fiind una dintre cele mai rapide maşini de serie. Doar 80 de unităţi au fost produse în colaborare cu divizia Porsche Exclusive.

Text: Dragoș BĂLTĂȚEANU / Foto: PORSCHE

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− trei = 3