Campionul categoriei grea

,

Legendarul 4×4 Mercedes G se află în producție din 1979 și mulți spun că i-a cam sosit timpul să se retragă. Figurat vorbind, este un supraviețuitor din epoca „dinozaurilor” auto, din vremurile în care automobilele erau construite de ingineri, nu de către departamentele de marketing, cum se întâmplă în zilele noastre. Iată însă că Mercedes, prin divizia sa sport AMG, vine să contrazică această părere: noul G 63 AMG este un produs eminamente ingineresc, ce se comportă exemplar atât pe șosea, cât și în teren accidentat, grație tehnologiilor de ultimă generație. Între acestea se remarcă noul motor V8 biturbo cu injecție directă de benzină. Propulsorul de 5.461 cmc produce 544 CP/5.500 rpm și un cuplu maxim de 760 Nm/2.000-5.000 rpm, suficient pentru ca G 63 AMG să ajungă de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde și să atingă viteza maximă de 210 km/h (limitată electronic). Consumul mediu în regim combinat este de 13,8 l/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 322 g/km. Aceste valori par mari pentru un automobil actual, dar, de fapt, sunt unele dintre cele mai scăzute pentru această categorie de autovehicule.
Responsabile pentru consumul de benzină și emisiile scăzute sunt sistemul ECO start/stop, ce oprește automat motorul atunci când autovehiculul staționează, alternatorul cu funcționare variabilă, în funcție de consumul de curent electric, și transmisia automată AMG Speedshift Plus 7G-Tronic, cu 7+1 trepte de viteză. Cutia automată are trei moduri de lucru: în setarea C (Controlled Efficiency), funcția ECO start/stop este activă și, pe lângă oprirea automată a motorului în caz de staționare, controlează și accelerația, ce răspunde progresiv, fără salturi, dar și cutia de viteze, ce schimbă treptele mai devreme, la turații mai mici, astfel obținându-se un consum de carburant scăzut. Dacă transmisia este cuplată în modul M (Manual) sau S (sport), ECO start/stop este dezactivată, iar cutia de viteze răspunde mai rapid impulsurilor date de pedala de accelerație, comportamentul rutier al mașinii devenind mai agil, cu tentă sportivă.
Şasiul, preluat de la Mercedes ML 63 AMG, a fost adaptat pentru a fi cât mai confortabil și mai silențios, iar suspensia pneumatică se adaptează condițiilor de rulare. Sistemul de stabilitate ESP are funcție de asistență pentru pornirea în rampă, iar, dacă mașina este în regim de tractare, acționează asupra frânelor, pentru redresarea traiectoriei în cazul apariției unui balans al remorcii. Frânele sunt cu discuri perforate și ventilate pe toate roțile, iar jantele din aliaj ușor cu cinci spițe duble, special concepute pentru acest model, au dimensiunile de 9,5×20 inch, cu anvelope 275/50 R 20.
Aspectul exterior a suferit puține modificări față de modelul pe care G 63 AMG îl înlocuiește (G 55 AMG), cele mai ușor de identificat fiind luminile de zi cu leduri, grila radiatorului cu conturul și cele două lamele centrale cromate și noul spoiler față, cu decupaje mari, pentru răcirea eficientă a motorului și a frânelor față. Habitaclul a rămas la fel de spațios, de confortabil și de luxos, dar designul său a fost adus în unitate stilistică cu cel al celorlalte modele AMG. Se remarcă pedalierul din aluminiu, noile cadrane de bord și, mai ales, display-ul tactil central de mari dimensiuni.

 

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


4 − = doi