Bugatti: Divo ajunge la primii săi clienți

,

La doi ani de la prezentarea oficială, primele exemplare de serie ale modelului Bugatti Divo tocmai au părăsit fabrica din Molsheim, Franța.

Un client Bugatti trebuie să aibă doar două calități: o groază de bani și o răbdare uriașă. Între comanda și livrarea supercar-ului său, întârzierea nu este contorizată în luni, ci în ani. Acesta este cazul lui Bugatti Divo, dezvăluit oficial în august 2018 și al cărui prim exemplar de serie a fost livrat pe 5 august 2020. Mărcii Bugatti, parte a Grupului Volkswagen, i-au trebuit doi ani pentru a fabrica un Divo, care este derivat din Chiron. Nu a fost vorba de lâncezire la soare, ci de producție manuală și de finețe, pentru a obține o mașină practic perfectă, așa cum trebuie să primească un client care scoate din buzunar cel puțin cinci milioane de euro, prețul de bază al acestui coupe de ultraperformanță.

În total, 40 de unități Bugatti Divo vor fi asamblate la fabrica Molsheim din Alsacia. Bugatti păstrează, în mod evident, discreția în privința identității celui care a avut șansa să fie servit primul și care a plătit suma necesară pentru a deveni proprietar al acestui hypercar. Este, evident, un client foarte bun al mărcii, pentru că Divo nu este vândut decât celor care au mai cumpărat, în trecut, cel puțin un model Bugatti. De fapt, dacă ne luăm după imaginile publicate de Bugatti, e vorba despre trei clienți, pentru că atâtea exemplare de Divo apar în aceste poze.

Divo este numit după pilotul francez Albert Divo, care a câștigat, în 1928 și 1929, renumita cursă, la acea vreme, Targa Florio la volanul unor mașini Bugatti. Supercarul are aceeași bază tehnică ca și Chiron, cu motor turbo W16 de 8.0 litri și 1.500 CP. Dar, în cazul său, viteza maximă este limitată la 380 km/h, față de 420 pentru Chiron, ceea ce le-a permis proiectanților să aducă mai multe îmbunătățiri aerodinamice caroseriei, care generează o forță de apăsare mai mare, sporind stabilitatea, dinamica și capacitatea de frânare ale lui Divo.

Înainte de a fi livrat, primul exemplar Divo a fost supus, în iulie 2020, setului esențial de teste din caietul de sarcini al mărcii Bugatti: un traseu virajat, lung de 300 km, pe drumurile din Alsacia și o probă de viteză maximă pe pistele aerodromului din Colmar. Trecute cu brio, firește!

Foto: Bugatti

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


× unu = 9