BMW Z4: Filosofia Z

,

Apărut aproape din senin, cu o campanie promoțională sub formă de teasere, foarte discretă, roadsterul BMW Z4 Concept a produs încântare la Concours d’Elegance 2017, din Pebble Beach, California, și anunță un nou model sport al mărcii germane.

Inspirat de superbul Z8 de acum peste 15 ani, BMW Z4 Concept are, ca și acesta, caroserie joasă, compactă, am putea spune chiar îndesată, dar în sensul bun al cuvântului. Cu capota motorului lungă, plonjată, cu prize de aer uriașe și terminată în tradiționala grilă din două segmente a mărcii bavareze, conceptul de roadster prefigurează un viitor model BMW decapotabil. De altfel, responsabilii constructorului auto din Munchen au și declarat că peste 80% din componentele și aspectul lui Z4 Concept se vor regăsi în mașina de serie. Modelul a fost dezvoltat împreună cu Toyota, care pregătește astfel revenirea pe piață a uneia dintre mașinile sale sport de mare succes, mult-așteptatul Supra. Cele două companii au decis să nu-și canibalizeze reciproc produsele, astfel că viitorul BMW Z4 va fi exclusiv sub formă de roadster, iar Toyota Supra va fi disponibil doar în clasica sa caroserie coupe. În ceea ce privește motoarele și transmisiile, încă nu a fost anunțat nimic. Rămâne de văzut dacă fiecare dintre cei doi constructori va folosi pe modelul său propulsoare din gama proprie sau vor împrumuta unul de la celălalt. Ori, cine știe, cei doi coloși auto își vor uni forțele, pentru a dezvolta motoare noi, ce vor fi utilizate pe cele două modele, dar aceasta este o variantă mai puțin probabilă. După cum puțin probabilă este și folosirea unui acoperiș rigid pe roadsterul BMW, din motivul enunțat mai sus, cel al reducerii, pe cât posibil, a concurenței directe între Z4 și Supra. Chiar puținele fotografii-spion în care a fost imortalizat Z4 Concept în perioada de teste arată, chiar dacă mașina era camuflată, că acoperișul său este unul flexibil, textil.

Ca veritabil urmaș, Z4 Concept a preluat de la Z8, ca principii de design și constructive, forma stopurilor, foarte înguste și lungi, consolele scurte și caroseria fabricată din materiale ușoare, printre altele. În schimb, farurile cu leduri ale lui Z4 sunt mai apropiate ca formă de cele ale actualelor modele de serie BMW și au semnătura luminoasă structurată pe două etaje, ca doi ochi suprapuși. Ca și Z8, noul roadster are două locuri, iar designerii au folosit un artificiu captivant estetic, pentru a separa nu doar fizic locul șoferului de cel al pasagerului, ci și stilistic: interiorul este împărțit coloristic în două zone, cu negru și alte culori închise, pentru partea șoferului, și nuanța specială de oranj-cupru, în jumătatea pasagerului. Ca echipare, materiale și finisare, habitaclul beneficiază de tot ceea ce are mai bun de oferit BMW în acest domeniu.
Cum spuneam, nu s-a comunicat oficial nimic de către BMW în privința motorizărilor, dar jurnaliștii germani, în general, bine informați în ceea ce privește secretele mărcii ce are ca emblemă elicea alb-albastră, susțin că modelul de serie Z4 va avea ca versiune de bază un patru cilindri turbo de doi litri și 180 CP. Vor mai fi lansate alte două versiuni turbo, ambele cu motor V6 de trei litri, ce vor produce 335 CP, respectiv 385 CP. Există și zvonuri că nu se va produce o versiune supersportivă M, motorul de 385 CP, numit M40i, urmând să rămână vârful de gamă.

Text: Florin NECULA  / Foto: BMW

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


+ 5 = paisprezece