BMW X5 și X6 facelift: Transformări necesare

,

BMW X5 și X6 au trecut printr-un proces de restyling. O operație cosmetică de mică amploare la exterior, dar mai amplă la bord. Actuala generație (IV) a BMW X5 (cod intern G05) a fost lansată în 2018, iar a lui X6 (III, G06), în 2020.

Facelift-ul la care au fost supuse cele două SUV-uri a avut loc aproape în același timp cu cel al principalului lor rival, Mercedes-Benz GLE. Cele două modele BMW, identice din punct de vedere tehnic, au adoptat un nou design pentru partea frontală, cu o grilă a radiatorului și un scut fațetat în spiritul celui al fratelui lor mai mic, BMW X1, nu al vârfului de gamă, X7. În partea superioară, farurile au fost subțiate cu 35 mm, iar semnătura luminoasă a fost schimbată în profunzime, căpătând o formă ce aduce cu cea a două vârfuri de săgeți. În spate, textura luminilor a evoluat către forma literei L, cu două benzi LED cu linia orizontală foarte lungă și aranjament în oglindă.
Interior vizibil revizuit
Asemenea SUV-ului electric de clasă mare BMW iX, BMW X5 și X6 au primit un tablou de bord cu ecran digital dublu, juxtapus pe o placă curbată. Panoul indicatoarelor de bord din spatele volanului are diagonala de 12,3 inci, iar displayul centrului de infotainment, situat în partea de sus a consolei centrale, măsoară 14,9 inci. Totodată, X5 și X6 facelift beneficiază de noua interfață iDrive. Aeratoarele sistemului de aer condiționat au fost redesenate și au o amprentă mai mică. Nota de noblețe a habitaclului este dată de mai multe aplicații din lemn, pe bord, consola centrală, uși.

Cutia de viteze automată cu 8+1 trepte și tracțiunea integrală xDrive sunt standard pe X5 și X6.

Actualizări tehnice
Restyling-ul a fost o oportunitate și pentru actualizarea versiunii hibrid încărcabil (PHEV). S-a renunțat la varianta BMW X5 xDrive45e, care dezvolta cumulat 394 CP, și s-a trecut la X5 xDrive50e, care este mai puternică cu aproape 100 CP, ajungând la un total utilizabil de 490 CP. Și valoarea cuplului total al noii versiuni a crescut, de la 600 la 700 Nm. 50e are un propulsor pe benzină, cu șase cilindri în linie și trei litri, care produce 313 CP (286 CP, anterior), și un motor electric ce furnizează 197 CP (113 CP, înainte). În plus, un nou pachet de baterii face posibilă stocarea cu 25% mai mult a energiei electrice, ceea ce permite autonomiei în modul exclusiv electric să crească de la 94 la 110 kilometri, conform datelor comunicate de producător.
Mai multă putere și pentru diesel
Sub capota noilor BMW X5 și X6, motorul diesel 30d în șase cilindri a primit și el niște cai putere în plus, astfel că a ajuns să livreze 298 CP, în loc de 265 CP. Astfel, BMW X5 va fi disponibil ca diesel xDrive30d, hibrid încărcabil xDrive50e, plus două versiuni pe benzină, xDrive40i (381 CP) și xDrive 60i (530 CP). BMW X6 rămâne, pentru moment, doar la motoare termice: xDrive30d, xDrive 40i și M60i xDrive, echipat cu același V8 de 530 CP ca și X5. Curând, vor urma și declinările de înaltă performanță M Competition: X5 și X6 vor beneficia de o nouă variantă a V8-ului de 4,4 litri TwinTurbo pe benzină, care are 625 CP și cuplu maxim de 750 Nm. Acesta va fi ajutat de un sistem microhibrid, care funcționează la 48 V, cu motor electric de 12 CP/200 Nm montat în interiorul cutiei de viteze și care intervine doar la accelerare.
BMW X5 și BMW X6 facelift vor fi comercializate din această primăvară, prețul de bază în România depășind 87.000 de euro în cazul lui X6 și 81.000 de euro pentru X5.

(Articol publicat în nr. 279 al revistei Auto Test Magazin)

 

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


unu + 8 =