Noua Serie 4 Coupe de la BMW a ajuns în România. Prezentat în cadrul unui eveniment special găzduit de circuitul Motorpark de la Adâncata, noul model coupe impresionează prin grila frontală supradimensionată.
La începutul lunii iunie, după o serie de imagini ajunse pe internet accidental, BMW dezvăluia noua generație a coupe-ului Seria 4. Bazat pe actuala generație BMW Seria 3 (G20), coupe-ul (G22) vine cu o schimbare importantă de design față de modelul sedan.
Celebra grilă BMW a fost reinterpretată și are acum dimensiuni mult mai mari. Elementul de design a stârnit numeroase controverse printre fanii și clienții mărcii bavareze. Grila este folosită și de modelele BMW Seria 4 Convertible (G23), proaspăt lansat, dar și de modelele performante BMW M3 și M4.
La doar câteva luni de la lansarea oficială, primele exemplare BMW Seria 4 au ajuns și în România și au fost prezentate presei în cadrul unui eveniment special găzduit de Circuitul Motorpark Adâncata. Alături de vedeta BMW Seria 4 Coupe, la circuit au fost prezente și două avioane. Și când spunem avioane nu ne referim la mașini foarte rapide, ci chiar la două avioane ușoare marca Cessna. Cu ajutorul lor am experimentat zborul cu avionul ușor pentru a onora trecutul aviatic al mărcii BMW.
Bineînțeles, toate privirile au mers către partea frontală a noului coupe al producătorului german, a cărui nouă grilă este mare, dar nu chiar atât de uriașă cât pare în fotografiile oficiale. Este un nou look pe care am început să îl apreciez. BMW are curajul să schimbe lucruri care merg bine, tocmai pentru a nu cădea în banal și obișnuit. Este o calitate de apreciat a mărcii din Bavaria.
Originea acestei grile controversate o regăsim pe concept car-ul prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din toamna anului 2019. Numit Concept 4, acel show car anunța noua generație a coupe-ului Seria 4. Partea frontală a șocat atunci, dar versiunea care a ajuns pe modelul de serie are dimensiuni mult mai decente. Plus, cu numărul de înmatriculare amplasat peste grilă, noul BMW Seria 4 are chiar un aer familiar. Două dintre exemplarele prezente la circuitul Motorpark foloseau grila cu fond negru și contur negru, care se potrivește cel mai bine cu silueta noului model. Al treilea coupe avea grila cu contur cromat ce o scoate ceva mai puternic în evidență.
Lăsând la o parte grila, BMW Seria 4 Coupe este aceeași prezență sportivă cu care ne-a obișnuit și în trecut. Cu linii parcă mai precise, noul model atrage imediat atenția și prin designul blocurilor optice față și a stopurilor spate. Totul este armonios desenat, profilul noului model fiind unul perfect. Plafonul plonjează într-o singură linie ce se termină cu eleronul integrat în capacul portbagajului.
La interior, noul Seria 4 te întâmpină cu tot ce are nou BMW la capitolul digitalizare. Planșa de bord este complet digitală, display-ul de pe consola centrală este acum mai mare ca de obicei, iar calitatea materialelor este ireproșabilă.
Noul Coupe Seria 4 debutează cu patru versiuni de motorizare. Trei dintre ele sunt pe benzină și folosesc tehnologia mild hybrid, al patrulea este un diesel.
Vedeta gamei este M440i xDrive, model ce nu a fost prezent la lansarea națională. Acest model folosește motorul turbo pe benzină de 3.0 litri cu șase cilindri în linie ce oferă 374 CP și 500 Nm. BMW M440i xDrive poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 5,8 secunde.
Apoi, avem 430i ce are sub capotă motorul turbo de 2,0 litri cu patru cilindri de 258 CP. Modelul entry level în gama motorizărilor pe benzină este 420i cu motor de 2,0 litri cu patru cilindri ce dezvoltă 184 CP.
BMW a păstrat și o versiune diesel numită 420d ce poate fi comandată atât cu propulsie spate sau în versiune xDrive cu tracțiune integrală. Motorul diesel de 2,0 litri cu patru cilindri dezvoltă 190 CP. Toate modele folosesc transmisie automată Steptonic cu opt trepte.
În cadrul evenimentului de la MotorPark Adâncata am putut efectua o serie de tururi de circuit la volanul modelului 420d xDrive. Turbodieselul de 190 CP se simte mai proaspăt ca niciodată, în special datorită direcției foarte bine reglate. Răspunsul la schimbările de direcție este instant, iar feedback-ul primit prin volan este excelent. Chiar dacă nu ne-am putut face o impresie completă despre cum se simte la condus, promitem să revenim cu un test drive complet cu noul BMW Seria 4.
Prețurile pentru noul model coupe încep de la 44.863 euro (TVA inclus) pentru modelul 420i și ajung până la 65.985 euro pentru vedeta gamei M440i xDrive. Toate variantele pot fi deja comandate și în România.
Foto: Adrian Cobzașu și Dragoș Savu