BMW i5: Încă un frate?

,

BMW i5 (2)

 Din punct de vedere al designului, automobilul ar urma să folosească elemente de stil similare fraţilor săi din familia „i”, mulate însă pe specificul unei maşini SUV. În acest sens am realizat şi o ilustraţie cu un asemenea model. Până la momentul apariţiei, nu ne rămâne decât să ne imaginăm cum o să arate acest model. (BMW i5 – ilustrație de Gabriel Manole)

BMW-ul se poate lăuda că a elaborat un limbaj de design specific pentru gama sa de maşini electrice. În momentul de faţă au pe piaţă două modele, urbanul i3 şi supersportiva i8… în plus, se tot speculează că un nou membru al acestei familii, intitulat i5, urmează să apară.

BMW i5 (6) BMW i5 (7)Apariţia OZN-ului „i8” a şocat pe toată lumea deoarece arăta altfel. Nu era o maşină sport la care se pusese şi un motor electric. Abordarea stilistică era diferită. Se comunica vizual privitorului că, sub acel înveliş denumit generic caroserie, se găseşte o tehnologie diferită de a suratelor mai puţin norocoase de pe străzi. Pentru că se putea plictisi singur, a primit un frate mai mic, reprezentat de simpaticul i3. Acesta din urmă este exclusiv electric și utilizează tema stilistică a fratelui i8. În fond este normal, deoarece maşinile fac parte dintr-o familie de modele a firmei mamă BMW, amprentată și cu logo-ul „i”. Este clar că s-a urmărit realizarea unei game de maşini electrice care să utilizeze un design diferit de ce se foloseşte în mod curent pe modele BMW cu propulsie „clasică”.
BMW i5 (4)În mod sigur, sarcina designerilor nu a fost uşoară la elaborarea setului de elemente specifice pentru această gamă, însă putem spune că reuşita este de 100%. Un design nou cu mare priză la public, care comunică într-un mod onest tehnologia de sub caroseriile spectaculoase. În câteva cuvinte, este vorba despre un layer-design, suprafeţe care se arată sau se ascund după nişte compoziţii dinamice care îți atrag, în mod inerent, atenţia.
Blocurile optice ale acestor maşini sunt şi ele adevărate semnături grafice, cu o puternică imagine identitară. Un alt element caracteristic este reprezentat de „banda neagră” care traversează suprafaţa maşinilor, înglobând diverse elemente.
BMW i5 (3) BMW i5 (1)Pornind de la aceste date, pentru modelul BMW i5 există mai multe direcții posibile, fiecare argumentate. Ele pornesc de la o berlină care să acopere cumva golul dintre i3 şi i8 sau fac referire la un i3 aditivat la dimensiuni. O altă direcție ne îndreaptă către un SUV. Putem remarca, însă, că oricare dintre variante are în vizor un segment mai larg de cumpărători, comparativ cu modelele din gama actuală. Eu cred că, dacă luăm în considerare ultimele evoluţii ale pieţei, unde segmentul SUV este în preferinţe, ne poate întări convingerea că ultima variantă este mai probabilă. O dovadă în plus a acestei preferinţe este și abordarea francezilor care, prin noul model Peugeot 5008, au abandonat alura de monovolum / MPV în favoarea uneia de SUV. Discuţia ar putea să fie legată de dimensiunile acestui SUV. Cu o orientare mai mult urbană decât să meargă pe coclauri şi cu semnul exclamării în privinţa greutăţii pentru o maşină electrică, chiar şi cu folosirea intensivă a unei structuri de carbon, este posibil să se opteze în final pentru un automobil de dimensiuni ceva mai reduse, apropiat mai repede de un X1 decât de un X3 sau X5. În funcţie de autonomia dorită, este posibil să se utilizeze o soluţie hibridă asemenea lui i8, pentru încurajarea unor escapade extraurbane, o posibilitate de luat în calcul pentru un asemenea automobil.
Până la posibila lansare nu ar fi exclus ca cei de la BMW să ofere şi un mod de deplasare în regim autonom, pe lângă funcţiile deja obligatorii de conectivitate aflate în prezent la multe maşini de pe piaţă. O reclamă bună la mersul autonom ar putea să fie mersul cu maşina la o întâlnire cu prietenii ca să bei o bere… întoarcerea ar fi asigurată de automobil fără să ai alte bătăi de cap. Să nu se înţeleagă acum că acesta este scopul principal al mersului autonom… deşi dacă mă gândesc mai bine…

Text şi ilustraţie: Gabriel MANOLE / Foto: BMW

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


3 + = doisprezece