BMW a prezentat oficial noul Seria 4 Coupe

,

Lansat fără fast, pentru că evenimentul a fost organizat online, din cauza pandemiei, noul model de inspirație sportivă se distanțează estetic de BMW Seria 3, pe a cărui platformă tehnică este construit. BMW Seria 4 Coupe a adoptat grila „rinichi” de mari dimensiuni pe care o vedem și la SUV-ul X7, o alegere de design care se poate dovedi riscantă. Explicația ar fi că se inspiră din estetica modelului sport BMW 328, din anii premergători celui de-Al Doilea Război Mondial. Riscant sau nu, ne place ori ba, un lucru e cert: BMW Seria 4 Coupe dă dovadă de originalitate și este ușor de identificat.

Grila nu este singura schimbare vizibilă, deoarece observăm și noua formă a geamurilor laterale: linia lor inferioară se ridică pentru a se uni cu cea superioară într-un unghi ascuțit, conturând o formă de picătură, trimitere subtilă la caracterul sportiv al mașinii. În față, pe lângă grila radiatorului, și farurile au căpătat un aspect diferit de cel al Seriei 3, cu o „încruntătură” agresivă . În spate, umerii sunt mai marcați și blocurile luminoase au o nouă tăietură, cu o margine roșie care se extinde spre centru. Seria 4 Coupe a câștigat 13 cm în lungime față de generația precedentă și măsoară 4,77 metri.

La interior, tabloul de bord este cel al Seriei 3 (care datează de la sfârșitul anului 2018). Organizarea bordului este pe orizontală, cu un ecran central tactil de până la 10,25 inci diagonală aliniat cu panoul de indicatoare (digital, 12,3 inci). Aeratoarele centrale sunt coborâte și cuplate cu comenzile climatizării. Portbagajul are un volum de 440 de litri, iar bancheta are spătarul divizibil în proporțiile  40/20/40.

BMW Seria 4 urmărește în mod logic baza tehnică a Seriei 3, dar coupeul promite un comportament mai dinamic și mai agil, beneficiind, în special, de un centru de greutate scăzut cu 21 mm și de un ecartament spat lărgit cu 23 mm. Noul model are amortizoarele hidraulice ale sedanului, dar reglate mai sportiv. Modelul cu două uși și patru locuri are ca versiune de vârf pe M440i xDrive, un motor turbo pe benzină de 374 CP și 500 Nm cuplu maxim, de trei litri, cu șase cilindri în linie, microhibridizat. Un starter-generator, acționat prin curea, de opt kilowați, furnizează un plus de cuplu la accelerări și contribuie la ușoare reduceri ale consumului mediul și emisiilor de noxe. BMW Seria 4 Coupe M440i xDrive are diferențial autoblocant M Sport pe axul spate, care îmbunătățește tracțiunea și stabilitatea, permițând mașinii să iasă mai repede și mai sigur din curbele luate în viteză.

Versiunea de intrare este 420i, patru cilindri 2.0 benzină, de 184 CP/300 Nm. Există și un diesel de bază, 420d (patru cilindri 2.0, 190 CP) și acesta hibridizat ușor. 420d oferă tracțiune integrală xDrive ca opțiune. În 2021 vor fi lansate dieselurile 430d, de 286 CP, și 440d, de 335 CP. Toate motoarele sunt cuplate la transmisii automate cu 8+1 rapoarte.

BMW Seria 4 Coupe, care poartă indicativul intern G22 (G23-cabriolet și G24-Gran Coupe cu patru uși vor fi lansate în curând), va fi comercializat din toamna viitoare. Prețul său de bază în Germania este de 48.000 euro.

Foto: BMW

 

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


+ 6 = paisprezece