Bentley Mulsanne: Ultimul act

,

După 40 de ani  de la apariție, Bentley scrie ultima pagină în saga modelului Mulsanne unde se va auzi și cântecul de lebădă al unui alt simbol al constructorului englez, legendarul motor V8 de 6,75 litri. Însă postfața este semnată de longevivul carosier Mulliner într-o ediție limitată de 30 de unități.

Denumită „Mulsanne 6.75 by Mulliner” ediția cu adevărat unică sărbătorește una dintre cele mai reprezentative modele din istoria lui Bentley, și se bazează pe varianta Mulsanne Speed, care dezvoltă 530 CP și un cuplu motor maxim de 1100 Nm, considerat cel mai orientat sedan ultra-lux creat vreodată. Proiectat și construit manual în Crewe, Anglia, puternicul motor a fost folosit pentru prima dată în Bentley S2 din 1959 și, deși a fost re-proiectat de mai multe ori de-a lungul deceniilor, principiile de bază și dimensiunile care au definit motorul timp de șase decenii rămân aceleași. Referințele subtile la V8-ul de 6¾ litri, așa cum a fost cunoscut acum 60 de ani, sunt evidente pe mașină.
Exteriorul îmbină elemente de un negru lucios cum sunt grila radiatorului Mulliner Serenity, mascota Flying B, nervura centrală a capotei sau finisajele evacuării cu cele cromate ale ramelor farurilor, proiectoarelor și stopurilor din spate. Tot aici se încadrează și jantele Mulsanne Speed de 21 țoli, cu cinci spițe lustruite în partea superioară și cu laterale negre.


Interiorul din piele este disponibil în patru culori – Imperial Blue, Beluga, Fireglow și Newmarket Tan – este scos în evidență de inserțiile arginții din pernele scaunelor și tetiere. Consola centrală împreună cu cea de podea sunt acoperite de furnir vopsit argintiu, iar o placă metalică comemorativă este montată pe cea dintâi. Pe planșa de bord finisată în negru Grand Gloss, controalele de gurilor de ventilație „organ stop”, în genul celor care deschid sau închid tuburile unei orgi cu aer, sunt înlocuite de modele acoperite de versiuni în miniatură ale capacului de la ulei al motorului. Cadranele ceasului și ale temperaturii motorului și al nivelului de combustibil au desenele schematice ale secțiunii motorului în sine. Iar logo-ul „6.75 Edition” este cusut pe scaune și recreat în insignele cromate pentru exterior și cuva motorului. Același logo este proiectat de lămpile de întâmpinare LED.


Sub capotă, galeria de admisie a motorului va fi finisată în negru în locul tradiționalului argintiu, iar placa cu numărul motorului, semnată în mod tradițional de meșterul care a construit motorul, va fi semnată de președintele și directorul general al Bentley, Adrian Hallmark.
Odată ce construirea celor treizeci de mașini „Mulsanne 6.75 by Mulliner” va fi completă producția va înceta, iar noul Flying Spur va deveni modelul principal al constructorului englez. Până în 2023 noua navă amiral va primi un motor hibrid simbolizând angajamentul lui Bentley în definirea viitorului mobilității durabile de lux.

Foto: Bentley

Maşina reginei a fost scoasă la vânzare

Beckham și-a cumpărat Jaguar

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


cinci + 1 =