Bentley Mulliner Bacalar: Frumusețea stă în detalii

,

Poate că Salonul Auto de la Geneva 2020 a fost anulat, dar asta nu i-a împiedicat pe unii producători auto să-și prezinte ultimele creații. Printre ei, Bentley Motors a dezvăluit la sediul său central din Crewe, Anglia, un supercar fără acoperiș și cu specificații impresionante, Mulliner Bacalar.

Roadsterul cu două locuri a fost botezat după Laguna Bacalar, un lac situat în peninsula Yucatan, Mexic, și este construit de Mulliner, divizia Bentley care se ocupă de finisarea modelelor mărcii la cele mai înalte standarde de exclusivitate. Bentley Mulliner Bacalar este asamblat manual și se bazează pe platforma tehnică MSB a modelului Continental GT, dar serios modificată. În cazul lui Bacalar tracțiunea integrală activă, standard pe această platformă, este reglată astfel încât mașina să aibă comportamentul rutier ultrasportiv al unui supercar cu tracțiune spate, roțile față primind cuplu doar atunci când este neapărat necesar. Motorul biturbo cu injecție directă de benzină este cel cunoscut de la versiunea de top a lui Continental GT, un W12 de 5.950 cmc, cuplat la o transmisie cu ambreiaj dublu și 8+1 trepte de viteză. Și acesta a fost modificat și a câștigat 25 CP față de cel al lui GT, ajungând la 660 CP. Cuplul motor maxim a rămas la aceeași valoare, 904 Nm, disponibil între 1.350 și 4.500 rpm. Deși nu au fost comunicate performanțele pe care le atinge Bacalar, ne putem închipui de ce este capabil, ținând cont de valorile atinse de Continental GT W12, o mașină mult mai grea: 3,7 secunde, pentru sprintul 0-100 km/h, și viteză maximă de 333 km/h.

Excluzând platforma tehnică, Mulliner Bacalar nu are nicio piesă comună cu un alt model Bentley, cu o singură excepție, clanțele portierelor. Aripile și portierele sunt din fibră de carbon, iar multe piese sunt obținute prin printare 3D. Finisarea le aparține celor de la Mulliner, care și-au început activitatea acum… 500 de ani, când construiau căruțe și calești, dar le și modificau și pe cele produse de alții și pe care proprietarii lor le doreau mai comode și mai „luxos” finisate și echipate. Poate așa se explică faptul că interiorul, dacă îl putem numi astfel, în condițiile în care nu există niciun fel de acoperiș, este beneficiarul unui finisaj de excepție, cu multe materiale naturale originale.

De exemplu, lemnul de pe planșa de bord are o vechime de peste 5.000 de ani, fiind recuperat din mlaștinile, numite Fenlands din estul Angliei, unde copacii care s-au prăbușit în apă au stat atâtea milenii îngropați în mâlul de pe fund. Pentru a putea fi folosit și a-și păstra nuanța unică, maro întunecat, fumuriu, lemnul a trecut printr-un proces îndelungat de uscare lentă, astfel încât să nu se transforme în pulbere. Scaunele și panourile ușilor sunt din piele naturală și lână britanică prelucrată după metode tradiționale. Finisajul manual al fiecărui scaun a necesitat, după cum precizează Mulliner, 148.199 de împunsături de cusătură, iar în spatele celor două fotolii există câte un spațiu destinat genților dedicate acestui model de fabricantul italian de bagaje de lux Schedoni. Și vopseaua caroseriei este una specială, materialul de bază, care dă tenta metalizată unică, fiind obținut din… cenușă de pleavă de orez.

Bentley Mulliner Bacalar va fi produs în doar 12 exemplare. Prețul de bază, fără taxe, este de 1,5 milioane de lire sterline (peste 1,6 milioane de euro), dar trebuie ținut cont de faptul că fiecare Bacalar va fi finisat și dotat potrivit dorinței clientului. Oricum nu mai contează, pentru că toate exemplarele au fost comandate.

Foto: Bentley

Acest articol face parte din numărul 254 – exclusiv online – al revistei Auto Test Magazin.

Bentley: 100 de ani de tradiție

Cristian Țânțăreanu, farsele și pisicile care dorm pe Bentley

Bentley Bentayga Field Sports: Gentlemen Ben

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


4 − patru =