Bentley & Fanatec: De pe pistă în simulator și retur

,

Un volan de gaming probabil că nu-i spune prea multe unui șofer, însă sigur îi va atrage atenția unui împătimit de sim racing. Iar dacă îi spui că Bentley și Fanatec au dezvoltat împreună un volan unic, care poate fi utilizat atât în cursele de motorsport reale cât și în cele virtuale, este clar că ochii încep să-i sticlească.

Volanul a fost conceput special pentru mașina de curse Bentley Continental GT3 Pikes Peak, cea care la sfârșitul lui iunie se clasa pe locul doi în celebra cursă la categoria Time Attack 1 și pe locul 4 la general trecând linia de sosire în 6:36:281, în ciuda faptului că a avut o problemă la motor. Poate este bine să amintim că sub capotă se afla un V8 twin-turbo de 4,0 litri, refăcut, care genera peste 750 CP și un cuplu motor maxim de 1.000 Nm, adică cu vreo 30% mai multă forță decât un GT3 standard. Galeriile de admisie din fibră de carbon au fost mai groase și întărite față de variantele standard, iar cele de evacuare, din aliaj Inconel (în principal realizat din nichel și crom), sunt unice și personalizate și au fost tipărite 3D prin sinterizare cu laser de către cei de la Akrapovič.
Colaborarea diviziei de sport a lui Bentley cu Fanatec, unul dintre liderii mondiali de hardware pentru jocuri, a făcut ca volanul să fie primul de acest gen care a „intrat” într-o mașină.
Iar în cazul de față este prima dată când o asemenea piesă importantă aduce tehnologiile din cockpitul unei mașini de curse în lumea simulatoarelor video. Are un sistem standard de montare-eliberare rapidă (QR2) ce îndeplinește standardele FIA, permițându-i conectarea la mașina reală, dar și la stațiile compatibile Fanatec. Apoi structura volanului a fost realizată din magneziu, considerat de mulți constructori materialul suprem, ce combină greutatea redusă cu rezistența și rigiditatea.
O altă premieră este afișajul circular spectaculos ce domină partea frontală, cu o ramă din carbon și aluminiu forjat prelucrat de CNC rotative (mașini-unelte cu comandă numerică), și care poartă semnătură Bentley. Nu este doar fain de privit, ci oferă, de asemenea, date și informații valoroase de telemetrie pentru extinderea experienței de curse sim către noi niveluri de adrenalină.

Volanul are și un suport inclus care poate fi folosit pentru fixarea sa, fie pe un perete, fie pe birou.

Alimentat de o conexiune USB, volanul poate fi afișat ca un ceas, o replică a celui tradițional aflat în Bentley Continental GT. De asemenea, poate reda telemetria cursei preîncărcate sau din anumite momente ale acesteia, afișând diagramele accelerării și direcției, ale schimbărilor de viteză, contorul G și inclusiv o hartă a pistei.
O configurație unică a modulului integrat Podium Advanced Paddle bazat pe designul paletei schimbătorului de viteze de la Continental GT oferă patru padele magnetice: două pentru schimbarea vitezei și două pentru funcții suplimentare. Și un detaliu inedit, padelele analogice (pentru ambreiajul dublu) folosesc senzori fără contact, pentru precizie și durabilitate.
Și o ultimă precizare, din cauza numărului mare de viraje și ale acelor de păr pe traseul Pikes Peak International Hill Climb, adică 156, este esențial ca forma volanului să ­prezinte o secțiune inferioară a acestuia. Această priză opțională, dar care este inclusă în setul volanului, poate fi atașată ajutându-vă la blocarea suplimentară a direcției în jurul virajelor strânse.
Probabil că acum mulți s-au lămurit la ce nivel de expertiză au ajuns constructorii de stații și componente pentru simulatoare și jocuri pc. Cât despre Bentley este sigur că nu au dat în mintea copiilor.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


sase + = 13