Aznom Palladium: Arhitectură neo-clasică

,

Italienii de la Aznom Automotive și Camal Studio și-au unit forțele pentru un proiect considerat unul dintre cele mai opulente și neobișnuite automobile de lux din ultimii ani. Este o veritabilă „hiper-limuzină”, cu serioase accente de SUV pe care au botezat-o Palladium.

Despre Aznom Automotive se știe că este un producător de nișă cu sediul în Monza, un carosier care a avut mai multe proiecte unde și-a pus amprenta stilistică, dar care a ținut cont și de dezvoltarea calităților dinamice ale creațiilor sale. Proiectează mașini originale de treisprezece ani acum, dar a externalizat acest proiect special către Camal, un studio de design cu sediul în Torino.
Palladium este inspirat din marile sedanuri utilizate de șefii de stat și din opulența automobilelor de lux din anii treizeci, supradimensionate, intenția constructorului fiind să completeze nișa interesantă și exclusivă a mașinilor de lux. De fapt, designerii au descris mașina ca pe o „hiper-limuzină”, care unește caracteristicile tradiționale ale sedanelor de lux, cu un confort de neegalat, o înaltă calitate a materialelor și a procesului de fabricație, un spațiu interior amplu și fiabilitate. Și în completare i-au atribuit calități dinamice performante, de obicei specifice altor tipuri de mașini, cum sunt SUV-urile. Cu alte cuvinte este potrivită pentru cei care doresc o mașină capabilă să evolueze elegant pe orice teren.
De altfel numele său are legătură cu arhitectul renascentist Andrea Palladio renumit pentru că s-a inspirat din stilul clasic grecesc și roman pentru creațiile sale, adică a reinterpretat arhitectura antică pentru stilul contemporan de atunci.
În cazul hiper-limuzinei dimensiunile sale impunătoare, aproape 6 metri lungime și 2 metri înălțime, cât și confortul din interior amintesc de reședințele celebrului arhitect italian. Totodată face referire și la paladiu, metalul valoros alb-argintiu, foarte maleabil, folosit ca înlocuitor al platinei în construcția unor instrumente de precizie sau a unor obiecte de artă.
„Am proiectat această mașină alegând tehnici de fabricație artizanală care dispar, cum ar fi ciocănirea manuală a caroseriei, combinându-le cu producția tehnologică” a spus Marcello Meregalli, fondatorul Aznom. „Tehnicienii, producătorii de articole din piele, automobiliștii, designerii și planificatorii care au lucrat la proiect sunt moștenitorii unei tradiții care a făcut faimoase mașinile italiene în întreaga lume.”
Stilul abordat la Palladium este foarte personal, chiar dacă unii zic că partea frontală amintește de brandul Rolls-Royce datorită grilei și farurilor similare. Aznom nu a precizat dacă ușile se deschid în oglindă sau nu, însă profilul îi oferă alura unei structuri monolitice și agile în același timp. Poate că la acest lucru contribuie și masivul montant C, care se află deasupra unor console foarte pronunțate. În partea din spate, Palladium are stopuri subțiri care se întind pe întreaga lățime a vehiculului ce-i delimitează structura înaltă și un difuzor aerodinamic masiv care încorporează două evacuări pătrate.
Despre partea dinamică se știe doar că Palladium va fi un sedan cu tracțiune integrală propulsat de un motor V8 twin-turbo, de 5,7 litri,  care va dezvolta 700 CP și un cuplu motor maxim de 883 Nm.
Pare puțin probabil ca Aznom să dezvolte șasiul și trenul de la zero, asta dacă aruncăm o privire asupra unei creații anterioare denumită Atulux (All-Terrain Utility Luxury). În fapt este vorba despre o limuzină, care a fost construită pe șasiul unui pick-up RAM 1500. Avea suspensie pneumatică, frâne performante, un motor V8 de 5,7 litri evaluat la 401 CP și o cabină spațioasă. Lista de echipamente includea un aparat espresso, frigider, Xbox One, ecrane montate pe tavan, sistem audio de 1200 W, inserții din lemn și tapiserie din piele Nappa și Alcantara.
Cei care își doresc o asemenea hiper-limuzină vor trebui să se gândească rapid pentru că nu vor fi construite decât zece mașini. Iar fiecare Aznom Palladium va fi realizat în același mod ca un costum făcut la comandă unde viitorul posesor va fi un factor cheie în crearea propriei mașini. Prețul îl vom afla după lansarea modelului.

Foto: Aznom

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− 3 = zero