Audi skysphere: Transformers în stil german

,

Unei persoane care ar fi afirmat că un autoturism își poate schimba dimensiunile și caracteristicile dinamice doar apăsând un buton, probabil că i s-ar fi spus că s-a uitat prea mult la filme cu autoboți și decepticoni. Însă Audi a dezvăluit de curând primul membru al unei noi familii de vehicule concept, un roadster spectaculos denumit „skysphere”, care poate deveni un veritabil GT autonom de gradul 4.

Inspirația vizuală de la predecesorul său este limitată la dimensiunile conceptului și la proporțiile tipice cu o cabină destul de compactă și la o parte frontală lungă.

Conceptul a avut ca punct de reper un model legendar din istoria „companiei celor patru cercuri”, modelul Horch 853 roadster. Impresionanta decapotabilă nu a fost doar definiția luxului modern în anii ’30, pentru că în 2019 a câștigat și ­Concours d’Elegance din Pebble Beach.

Tranziția de la modul autonom la preluarea comenzii durează câteva secunde și îi permite conceptului să aibă practic două mașini într-una singură.

Dacă ne raportăm la dimensiunile lor, 5.230 mm lungime față de cei 5.190 ai conceptului și lățimea de 1.850 mm față de 2.000 mm este ușor de văzut asemănarea dintre legendarul „convertibil” Horch 853 și Audi skysphere. Pe de altă parte diferența este dată de înălțimea lor; legendarul Horch, cu designul său recunoscut, are 1.770 mm, în timp ce descendentul său autonom, Audi skysphere, rulează în modul Sport la cei 1.230 mm ai săi, cu optimizarea aerodinamicii și a centrului de greutate.
Cu alte cuvinte conceptcar-ul îi aduce respectul cuvenit modelului clasic, dar fără să rămână o imitație a roadsterului retro.

Modelul are un portbagaj spațios, umplut cu două genți de golf special create pentru conceptul Audi.

Însă noile tehnologii, cum sunt electrificarea, digitalizarea și conducerea autonomă i-au dat ocazia constructorului german să ofere o experiență de conducere care o depășește cu mult pe cea oferită de roadsterele de la ora actuală. Iar skysphere are un truc fain și definitoriu, dar care este foarte probabil să rămână sub formă conceptuală având în vedere cerințele de reglementare. Prin simpla apăsare a unui buton șoferul poate alege între două experiențe de conducere: a unui roadster electric de 4.940 mm lungime cu ampatament redus și punte spate motoare, care asigură faptul că vehiculul rămâne extrem de agil în ciuda dimensiunilor sale; sau un Grand Tourer autonom de 5.190 mm lungime, cu spațiu maxim pentru picioare. După apăsarea butonului, compartimentul motorului și roțile din față se retrag cu 250 mm în spate, în timp ce volanul și pedalele apar în cabina de pilotaj atunci când utilizatorul trece de la modul autonom la preluarea comenzii vehiculului.

Modulele de baterii ale Audi skysphere sunt poziționate în spatele cabinei, o configurație ideală pentru centrul de greutate și agilitate a vehiculului. Alte module pot fi găsite între scaunele din tunelul central al interiorului skysphere, o poziționare aleasă în favoarea dinamicii vehiculului.

O privire sub capota modelului Horch dezvăluie un impozant motor de 5,0 litri, cu opt ​​cilindri în linie. Skysphere Audi are în principal componente de acționare electrică între puntea față și parbriz, cum ar fi încărcătorul și convertorul DC/DC, plus dispozitivele de acționare și componentele electronice și mecanice pentru ampatamentul adaptiv.
Un motor electric poziționat pe puntea spate este responsabil ­pentru furnizarea de energie roților lui skysphere. O putere de 465 kilowați, echivalentul a 632 CP și 750 Nm de cuplu motor sunt livrate roadsterului, care cântărește în jur de 1.800 de kilograme cu baterii cu tot. Distribuția greutății de aproximativ 60% pe puntea spate motoare are ca rezultat o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 4,0 secunde, atunci când este necesar.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


× noua = 27