Atenţie! Se filmează!

,

Probabil că meteoritul căzut cu puţin timp în urmă undeva în munţii Urali le-a făcut cunoscute în mai toată lumea.

În câteva ore mapamondul era la curent cu ce s-a întâmplat acolo. Filmuleţe de 1-2 minute au invadat internetul şi jurnalele de ştiri TV, reprezentând tot atâtea unghiuri de filmare. Avalanşa acestora nu se explică prin faptul că ruşii ar fi devenit obsedaţi de camerele de luat vederi şi de exersarea talentelor cinematografice. Este efectul intervenţiei societăţilor de asigurare, îngrijorate de nivelul de periculozitate existent în trafic. Acestea au apelat la un martor obiectiv care să le ofere detalii clare asupra oricărui incident rutier. Camera mobilă a celor de la Mio se ataşează de parbriz şi oferă un câmp vizual cu o deschidere de 120°, fără unghi mort. Modelul cu care am filmat timp de câteva zile „traficomedia” din Bucureşti a fost Mio 338.


Prevăzută cu un ecran color de 2 inch şi cu capacitatea de a filma HD la o rezoluţie de 720 pixeli, microcamera devine utilă în cazul unui accident. Instalată în suportul de pe parbriz şi conectată la priza de 12V de la bord, aceasta se activează automat odată cu pornirea motorului. Fişierele video au aproximativ 70 MB şi sunt arhivate pe un card microSD de minim 4 GB. Dacă spaţiul de pe card este depăşit, dispozitivul înlocuieşte filmările vechi cu cele noi, astfel încât mereu va exista un istoric recent al drumurilor pe care le-ai făcut. Dar nu toate filmările pot fi şterse automat. Unele dintre ele sunt păstrate şi arhivate pentru că sunt susceptibile a conţine înregistrarea unui eveniment produs în trafic. Sunt de fapt înregistrări pe care senzorul G-shock, integrat în Mio 338, le blochează şi le salvează pentru a facilita documentarea ulterioară. Capabil să măsoare variaţiile de acceleraţie după cele trei axe, senzorul G oferă o imagine vectorială a evenimentului: arată punctul de provenienţă al impactului şi modul în care a avut loc acesta. Situaţiile care pot genera o astfel de decizie din partea senzorului pot fi cele când se abordează prea strâns un viraj, când se conduce cu viteză mare, când se frânează brusc sau când se produce un eveniment rutier soldat cu coliziuni.

Acumulatorul de 320 mAH permite utilizarea microcamerei şi în exterior în vederea întocmirii dosarului fotografic al evenimentului. Funcţia foto foloseşte un senzor de 1.3 megapixeli. Materialul stocat pe card poate fi vizualizat pe computer cu ajutorul aplicaţiei MiVue Kezelo – o interfaţă intuitivă care permite studiul înregistrărilor făcute de senzorul G-shock dar oferă şi posibilitatea de partajare a materialului video pe site-urile de socializare, precum YouTube sau Facebook. Odată cu legiferarea constatărilor amiabile, probabil că nu mai este mult până când vor deveni şi la noi obligatorii, spre deliciul producătorilor jurnalelor de ştiri dar şi al telespectatorilor. Ca să nu mai vorbim de abonaţii la YouTube…

Caracteristici:

• Ecran de 2 inch
• Înregistrare HD de 720p cu tehnologia de compresie H.264
• Cameră de 1.3 megapixeli cu unghi larg de 120 grade
• Senzor G şi mod de înregistrare a evenimentelor
• Mod ”Fotografiere”
• Ieşire AV
• Baterie de 320 mAh
• Microfon încorporat
• Adaptor 5V / 2A
• Slot microSD
• Dimenisiuni: 64 x 58.5 x 33.9mm (cu cameră)

George Drugescu

 

Un răspuns

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


× opt = 32