Aston Martin DP‑100 Vision GT: Să ne jucăm!

,

Aston Martin DP-100 Vision GT (2)Conceptele de mașini de curse Vision GT au devenit tradiție pentru mulți constructori auto de top mondial.

Aston Martin DP-100 Vision GT (3)La aniversarea a 15 ani de existență a jocului Gran Turismo, dedicat consolelor PlayStation, Aston Martin a prezentat propriul concept Vision GT. Prototipul a fost proiectat și desenat la sediul central al companiei britanice din Gaydon, Anglia, iar designerii au avut mână liberă. Așa s‑a născut Aston Martin DP‑100 Vision Gran Turismo, primul model din istoria de 100 de ani a mărcii britanice (de aici numărul 100 din denumirea conceptului, DP însemnând Digital Prototype) ce are motorul amplasat central‑spate. Echipa de proiectanți a fost condusă chiar de către șeful departamentului de design, britanicul Marek Reichmann, cel care a fost responsabil și pentru realizarea supercar‑ului Aston Martin One‑77. S‑a lucrat intens timp de șase luni, ca și cum pe planșete trebuia să prindă contur un model real. De altfel, Reichman a și afirmat: „nu subestimați acest proiect! Ca și în cazul CC10 Speedster Concept, mai multe caracteristici din designul lui Vision Gran Turismo, cum ar fi stopurile lamelare, de exemplu, ar putea să se regăsească la viitoare modele Aston Martin de serie”.

Aston Martin DP-100 Vision GT (4) Aston Martin DP-100 Vision GT (5)Totuși, nu credem că Vision GT va fi o prea puternică sursă de inspirație stilistică pentru un model din viitorul previzibil. Pe de o parte, e prea radical pentru un Aston Martin: excluzând grila radiatorului, a cărei formă este caracteristică mărcii britanice, în rest parcă am avea de‑a face cu un… Lamborghini, nu credeți? Plus că, pentru dezvoltarea unui asemenea model ar fi nevoie de sume importante, pe care Aston Martin, aflat într‑o situație financiară dificilă, nu și le permite. Probabil, așa se explică și acordul încheiat cu divizia de automobile sport AMG a Mercedes, care le va furniza celor de la Aston Martin, din 2015, motoare și electronica aferentă pentru modelele constructorului britanic, obligat să apeleze la această soluție pentru a propune propulsoare „noi” în propria gamă. Dar, până la motoarele AMG, britanicii și‑au echipat modelul virtual cu un V12 de șase litri, supraalimentat prin două turbine, ce ar avea o putere teoretică de 800 CP. Un asemenea propulsor reprezintă oferta exclusivă în gama actuală a Aston Martin, dar doar în variantă normal aspirată, fără supraalimentare, și dezvoltă între 476 și 573 CP, în funcție de model. Alte informații despre latura tehnică a conceptului nu au fost menționate, cu excepția precizărilor făcute de Reichmann: a fost proiectat și un sistem de suspensii, iar mașina are aerodinamică activă.
Munca celor de la Aston Martin nu a rămas neapreciată, însuși Kazunori Yamauchi, creatorul jocului Gran Turismo, s‑a declarat încântat de designul conceptului: „Acest Aston Martin este atât de detaliat că ar putea fi fabricat în serie. Am rămas fără glas când l‑am văzut prima oară!”. Are dreptate, DP‑100 este cel mai reușit dintre conceptele cu care concurează în cea de‑a șasea ediție a jocului, lansată la începutul acestei veri: Mercedes‑Benz AMG Vision Gran Turismo, Volkswagen GTI Roadster Vision Gran Turismo, Mitsubishi Concept XR‑PHEV Evolution Vision Gran Turismo, Nissan Concept 2020 Vision Gran Turismo și BMW Vision Gran Turismo.

Florin Necula 
Foto: Aston Martin

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


2 × sase =