Aston Martin Vantage rămâne Safety Car-ul oficial în Formula 1

,

Constructorul englez va continua să furnizeze mașini oficiale de siguranță și medicale pentru Campionatul Mondial de Formula 1 în sezonul 2022 în care Aston Martin Vantage va juca rolul de Safety Car, iar DBX va fi Medical Car. Cele două modele vor susține 12 dintre cursele de F1 din acest an, iar debutul va fi făcut la Marele Premiu al Australiei de la Melbourne, în perioada 8-10 aprilie.

Condusă de experimentatul șofer desemnat de FIA, Bernd Mayländer, Official F1 Safety Car Vantage este o mașină unică, dezvoltată exclusiv pentru acest rol de echipa de ingineri de la sediul Aston Martin din Gaydon, Marea Britanie, în colaborare cu FIA. Folosindu-se expertiza obținută de englezi în competițiile GT de pe tot globul, inclusiv în cele de 24 de ore de la Le Mans, Vantage Safety Car a fost adaptată pentru viteză și manevrabilitate maximă pentru îndeplinirea rolului său în F1. Se distinge prin antenele radio montate pe caroserie, plăcuța de înmatriculare cu tehnologie LED, montată în spate, și o bară cu lumini de avertizare montată pe acoperiș, dezvoltată de Aston Martin. În interiorul lui Vantage, șoferul și pasagerul au acces la Sistemul Marshalling al FIA, care afișează lumini corespunzătoare oricăror steaguri de avertizare afișate, la fel ca în interiorul mașinilor F1®, iar mașina este bine echipată cu camere de luat vederi în interior și în exterior pentru furnizarea imaginilor live de pe pistă.

La rândul său, Aston Martin DBX 707, cel mai rapid SUV din lume în opinia constructorului, își joacă rolul de Official Medical Car și a fost modificată ținându-se cont că va evolua pe o pistă de curse, în același timp cu unele dintre cele mai rapide mașini din lume. Mașina de intervenție trebuie să transporte o mulțime de echipamente, de la stingătoare la defibrilator, inclusiv o geantă mare în care se află trusa medicală, DBX oferind un spațiu amplu pentru portbagaj. Ca și Vantage, DBX a fost echipat cu scaune de curse aprobate de FIA, echipate cu un ham de siguranță cu ancorare în 6 puncte, sistem de triaj și chiar ecrane TV, astfel încât medicul să poată vedea exact ce se întâmplă în cursă în timp ce stă gata de plecare în pit lane.

Imaginați-vă că „salvarea” DBX dezvoltă 550 CP și un cuplu motor maxim de 700 Nm, care lansează DBX de la 0 la 100 km/h în doar 4,5 secunde, atingând o viteză maximă de 291 km/h, adică îl va aduce pe Dr. Ian Roberts, coordonatorul FIA Medical Rescue, la locul unei accident cât mai repede posibil.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


− sapte = 2