Aston Martin DBX: Premieră surprinzătoare

,

Un SUV Aston Martin?! Dacă ideea vi se pare imposibilă, de negândit, aflați că vă înșelați: un asemenea model există de la sfârșitul anului trecut! Acest Aston Martin DBX are caracter utilitar, într-adevăr, dar nu a renunțat la cele două atuuri care au făcut faimoasă marca britanică: luxul și performanța.

Aston Martin DBX a avut lansarea oficială la Salonul Auto de la Los Angeles, desfășurat la sfârșitul anului trecut, și semnalează o nouă direcție pentru legendara marcă britanică, care, în istoria sa de 106 ani, nu a avut până acum un Sport Utility Vehicle (SUV) în portofoliul său, nici măcar sub formă de prototip. Dar, lumea se schimbă, gusturile sunt altele, iar modelele crossover sunt la putere acum. Mulți constructori auto au avut plăcuta surpriză să constate, imediat ce au lansat primul SUV, că vânzările lor au avut o dezvoltare explozivă. Aston Martin nu avea cum să ignore această tendință, mai ales că și unii dintre concurenții săi, Maserati, cu Levante, Lamborghini, cu Urus, Bentley, cu Bentayga, au făcut acest pas. La fel ca aceștia, DBX este un SUV de clasă mare, luxos și puternic, implicit foarte performant, aproape ca o mașină supersport.

De punerea în mișcare a crossover-ului cu tracțiune integrală se ocupă un motor pe benzină, biturbo, de patru litri, cu opt cilindri în V. Acest propulsor este utilizat și la modelele Aston Martin DB11 și Volante, dar a fost tunat pentru DBX pentru ca să producă nu mai puțin de 550 CP și 700 Nm cuplu maxim. Enorma putere este trimisă la cele patru roți printr-o transmisie automată cu 9+1 raporturi, un diferențial central activ și unul electronic, cu alunecare limitată, pe axul spate. SUV-ul este echipat și cu tehnologie de dezactivare a patru din cei opt cilindri când se rulează la viteză constantă, pentru reducerea consumului de carburant, și cu sistem de evacuare activ. Aston Martin a anunțat că DBX ajunge la 100 km/h de la startul de pe loc în 4,5 secunde și are viteza maximă de 291 km/h. Trebuie spus, totuși, că motorul și cutia de viteze nu sunt concepute de inginerii mărcii britanice, ci au fost furnizate de divizia de performanță AMG a Mercedes-Benz, în baza unui acord ce datează de mai mulți ani. Suspensiile folosesc amortizoare pneumatice cu trei camere, șoferul putând modifica, de la bord, garda la sol, scăzând-o cu 50 mm, pentru performanță, sau majorând-o cu 45 mm, pentru rularea în teren accidentat. În interior, DBX are toate „bunătățile” necesare pentru a se potrivi cu performanțele sale înalte. Tapiseria din cea mai fină piele naturală este cusută manual și este completată cu Alcantara, pentru rama plafonului și montanți. Acoperișul este din sticlă și, la comandă, întreaga consolă centrală poate fi sculptată în lemn,  de către departamentul specializat Q al firmei. Aston Martin recomandă nucul. Panoul de indicatoare de bord este digital, de 12,3 inci diagonală, iar centrul de infotainment are display tactil de 10,25 inci. Și aici se impune precizarea că și acesta provine tot de la Mercedes-Benz. Apple CarPlay este standard, la fel ca și sistemul de camere video pe 360° pe exterior.
Și, da, Aston Martin DBX este impozant: măsoară 5,03 metri în lungime, are doi metri lățime, 3,06 m ampatament și cântărește 2,245 kg la gol. Portbagajul său are 632 litri și poate fi extins la 1.540 litri, prin plierea scaunelor din spate.
Aston Martin a început să înregistreze comenzi pentru noul DBX, primele exemplare urmând a fi livrate în a doua jumătate a acestui an. Prețul de bază este de 193.500 euro, în Franța.

     Text: Florin NECULA /Foto: ASTON MARTIN

 

Publicat în Știri.

Autor

Home Page

Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


patru × 1 =