Aston Martin DB5 Goldfinger Continuation: Goldfinger se întoarce

,

După mai bine de jumătate de secol de când ultimul DB5 a părăsit fabrica din Newport Pagnell, Aston Martin Works s-a apucat de construirea unei ediții limitate a modelului devenit celebru pe marile ecrane în epopeea James Bond. Se întâmpla în 1964 când Sean Connery juca în Goldfinger rolul celebrului agent 007, în al treilea film al seriei, turnat după nuvela scrisă de Ian Fleming. 

Supranumită „cea mai faimoasă mașină din lume”, DB5 și-a păstrat renumele până în zilele de azi și se numără printre cele mai dorite și căutate modele clasice Aston Martin. Practic a devenit un reper de bază pentru stilul atemporal și dezirabilitatea unei mașinii sport. Mai puțin de 900 de unități au fost construite de constructorul englez între 1963 și 1965, iar unul dintre acestea l-a avut drept „proprietar” pe cel mai cunoscut agent secret din lume, James Bond.
Decizia a fost luată de Aston Martin în urma succesului unui alt proiect, obținut cu modelul DB4 G.T., și astfel o ediție specială de 25 de unități DB5 Goldfinger va fi creată pentru fanii celebrului model. Evident, seria va fi o autentică reproducere a mașinii văzută pe ecran, dar cu câteva modificări sugestive pentru asigurarea unui înalt nivel de autenticitate. Aceasta va include și dispozitivele funcționale văzute în film, precum plăcile numerice rotative triple, sistemul de fum din spate sau cel pentru aruncarea uleiului, mitralierele laterale ori telefonul din portiera șoferului sau harta monitorului radar, în fapt toate simulările care au făcut celebru DB5 în Goldfinger.
La crearea acestora va contribui și Chris Corbould, cel care s-a ocupat de efectele speciale din filmele James Bond începând cu Golden Eye din 1995, când rolul principal a fost deținut de Pierce Brosnan. Recunoscute oficial de Aston Martin și EON Productions, toate mașinile din ediția Goldfinger vor fi produse într-o singură specificație, adică vor fi vopsite în culoarea „mesteacăn argintiu”, exact ca originalul.

Panourile exterioare originale din aluminiu, în stilul DB5, sunt profilate în jurul unei structuri de șasiu modelate după cea autentică. Sub capotă se află un motor cu 6 cilindri în linie, de 4,0 litri, aspirat natural, cu șase prize de aer, trei carburatoare S.U. (Skinner-Union) și radiator pentru baia de ulei, care este capabil să genereze 290 CP. Acesta este asociat cu o transmisie manuală ZF cu cinci viteze, care permite tracțiunea pe roțile din spate prin intermediul unui diferențial mecanic cu patinare limitată.
Sistemul de frânare este asistat hidraulic și folosește discuri din oțel, de la Girling. Direcția tip pinion-cremalieră nu are servoasistare, iar pachetul dinamic este completat de configurația suspensiei care la puntea din față folosește arcuri elicoidale și amortizoare, cu bare anti-ruliu, iar la cea din spate are un sistem cu legătură Watt.
Managerul programului Heritage, Clive Wilson, unul dintre cei mai strâns implicați în procesul de producere a noii mașini DB5 Goldfinger Continuation, spunea: „Să vezi prima mașină cum se mișcă prin procesul complex de producție pe care l-am creat este cu adevărat emoționant. Evident, ca afacere, nu am făcut un nou DB5 după mai bine de 50 de ani, doar așa ca să fim implicați în construirea acestor mașini ce vor continua să facă parte din istoria Aston Martin, ci este ceva despre care sunt sigur că toți vom avea ce spune nepoților noștri!”
Dar ce nu este sigur că se va spune urmașilor este de unde faci rost rapid de puțin peste 3 milioane de euro, cu taxe incluse, pentru un exemplar, mai ales că primul va fi livrat în a doua jumătate a anului. Și în ciuda pandemiei, 25 de unități nu sunt deloc multe.

Foto: Aston Martin

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


patru × 9 =