Al doilea Taycan

,

Porsche a mărit gama de modele electrice prin adăugarea unei versiuni Cross Turismo pentru Taycan. Pe lângă silueta de shooting brake, versiunea oferă o suspensie mai robustă pentru ieșiri pe drumuri neasfaltate.

Noua variantă Taycan Cross Turismo aduce spatele de shooting brake inspirat de modelul Panamera Cross Turismo în gama modelelor electrice Porsche. Este și mai robustă, Porsche sugerând că aceasta poate fi folosită fără probleme inclusiv pe drumuri neasflatate. Este practic echivalentul Porsche pentru un break robust, creat pe modelul Audi A6 Allroad sau Mercedes-Benz E-Klasse All Terrain.
Taycan primește astfel o versiune solidă, cu profil de shooting brake și abilitatea de a parcurge inclusiv drumuri dificile.
Ca și modelul Taycan sedan, versiunea Cross Turismo folosește sistemul electric cu arhitectură la 800 V. Modelul este disponibil cu bateria Performance Plus cu o capacitate totală de 93,4 kWh. Clienții vor putea alege între patru versiuni de echipare.

Suspensia adaptivă este controlată prin intermediul Porsche 4D Chassis Control care recunoaște traseul și poate mări garda la sol în funcție de obstacolele întâlnite.

Prima variantă este Taycan 4 Cross Turismo cu 380 CP, (476 CP în mod Launch Control), accelerație de la 0 la 100 km/oră în 5,1 secunde, viteză maximă 220 km/h, autonomie 390-456 km. Este urmată în gamă de Taycan 4S Cross Turismo cu 490 CP, (571 CP în mod Launch Control), accelerație de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde, viteză de 240 km/h, autonomie 388-452 km.
Pentru cei care își doresc mai multă putere, există variantele Taycan Turbo Cross Turismo cu 625 CP (680 CP în mod Launch Control), accelerație 0-100 km/h în 3,3 secunde, viteză maximă 250 km/h, autonomie 395-452 km sau Taycan Turbo S Cross Turismo cu 625 CP (761 în mod Launch Control), accelerație 0-100 km/oră în 2,9 secunde, viteză maximă 250 km/h, autonomie 388-419 km. Toate modelele dispun de tracțiune integrală, Taycan Cross Turismo fiind echipat cu două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte.
Modelul dispune de suspensie adaptivă controlată prin intermediul sistemului Porsche 4D Chassis Control. Acesta recunoaște traseul și poate mări garda la sol în funcție de obstacolele întâlnite: limitatoare de viteză, rampă de intrare în garaj etc.
Porsche a adăugat și un mod de rulare suplimentar, numit Gravel, pentru excursiile pe drumuri neasfaltate. Garda la sol este mărită cu 30 mm.
Constructorul german oferă inclusiv un set de accesorii originale pentru ieșiri în natură: suport pentru biciclete ce se poate atașa în partea din spate a mașinii și chiar biciclete electrice marca Porsche (două modele numite eBike Sport și eBike Cross). Sistemul pentru transportul bicicletelor oferă inclusiv acces la portbagaj, permițând deschiderea hayonului.
Debutul comercial pentru noua versiune electrică Porsche Taycan Cross Turismo va avea loc în această vară.
Porsche Taycan Cross Turismo nu este primul model cu alură de break din gama constructorului din Zuffenhausen. Modelul Panamera are pe lângă versiunea standard, o variantă Sport Turismo, ce folosește o caroserie în stil shooting brake. Bazat pe acest lucru, nu este exclus ca Taycan să primească o variantă Sport Tursmo identică cu Cross Turismo, dar fără elementele suplimentare de protecție pentru teren accidentat și fără modul de rulare special pentru drumuri neasfaltate.

Foto: Porsche

 

Lasă un răspuns

(*) Obligatoriu. Adresa de e-mail rămâne privată


sapte + 6 =